1

Onderwerp: MMF-vragen

Hallo allemaal,

Ik heb via de zoekfunctie al veel gevonden maar de antwoorden op deze vragen nog niet, dus die wou ik jullie graag voorleggen  :)

Als je MMF maakt met een hele zak van 300 gr. marshmallows, wat voor een taartmaat kan ik bekleden hiermee?
Ik heb begrepen dat je het werkblad moet invetten voor dat je het uitrolt. Ik neem aan dat je je roller ook moet invetten. Als nou blijkt dat het te elastisch is of het blijft toch plakken, wat moet ik dan doen?

Groetjes,
Leanne

Re: MMF-vragen

Daar krijg je meer dan een kilo uit, dus wel 2 taarten, ligt aan de maat en hoe dik je uitrolt natuurlijk

Niet je werkoppervlak insmeren met crisc.o, maar uitrollen op poedersuiker dat rolt veel makkelijker
Wel zorgen dat er aan de bovenkant geen poedersuiker komt, dat geeft vlekken

I never met a calorie I didn't like....

3

Re: MMF-vragen

Een kilo uit 300 gram? met alleen wat water toevoegen?

Ik wil het binnenkort ook gaan proberen ;) Iig goede tips!

4

Re: MMF-vragen

Cake-iess: er moet ook nog een pond poedersuiker bij.

M'n ronde taartvorm is 22 cm. in doorsnee. Zou genoeg moeten zijn. Ik wou een laagje van zo'n 2-3 mm maken om mee te bekleden. En dan moet het poesje er nog uit.
Ik zal poedersuiker op het werkblad strooien.
Stel dat ik toch vlekken krijg, kan ik die dan het beste met water wegwerkeN?

Op welk moment kan ik eigenlijk het beste kleuren? Want als ik dat te vroeg doe, zal de kleur (veel) lichter worden toch?

Groetjes,
Leanne

5 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (11-02-2013 13:30)

Re: MMF-vragen

Ik doe daar een kilo poedersuiker bij hoor :Y

Nee, nooit vlekken met water weghalen maar gewoon een beetje vegen, of met een droog kwastje

I never met a calorie I didn't like....

6

Re: MMF-vragen

Aha, anders wordt het te plakkerig zeker?
Bedankt voor je vlekkentip!

Groetjes,
Leanne

7

Re: MMF-vragen

Weet iemand wanneer je MMF het beste kunt kleuren?

Groetjes,
Leanne

8

Re: MMF-vragen

Vanmiddag probeersel nr 1 gemaakt. Werd veel te hard... dus nog wat spekkies gesmolten in de magnetron en dat erbij gedaan. Nu is het te zacht... Vanavond verder, werkt beter zonder kinderen  :Y

Groetjes,
Leanne

Re: MMF-vragen

Dag dames ik geef deze post even een kickje omhoog.

Ik zit al jaren op dit forum (als 1 van de zeldzame heren denk ik)maar eerst onder een andere naam.
Eigenlijk heb ik nooit iets te vragen want dankzij alle tips en trucs die hier vermeld staan kom ik er altijd wel weer uit.

Maar nu eens een keertje niet,ondanks de zoekfunctie!!

Als ik mijn eigen mmf maak dan houd ik erg veel poedersuiker over.
De eerste 2 keer mixte ik cacaopoeder erdoorheen voor de smaak en kleur.Dus ik dacht dat dat de reden was dat er ook minder poedersuiker door ging.
Ik heb de cacaommf gebruikt op een taart en het was perfect!!

Vandaag heb ik geprobeerd om wit mmf te maken.
450 gram marshmallows smelten
900 gram suikerbakkerspoeder afgewogen
2 tl water.
spierballen kweken (kneden dus).

na 40 minuten kneden heb ik nog maar 400 gram suikerbakkerspoeder erin kunnen kneden..
De mmf is knal hard aan het worden,voelt netjes droog aan en ziet er goed uit.
Toch heb ik dus nog zeker 500 gram suikerbakkerspoeder over wat er eigenlijk doorheen zou moeten.

De mmf is wel wat elastischer dan ik gewend ben...na uitrollen krimpt hij zeker nog 1,5 cm weer terug.

Doe ik iets verkeerd dat ik zoveel poeder overhoud of zijn het gewoon de verkeerde marshmallows geweest?

(ik zie op filmpjes dat mensen de marshmallows echt tot vloeibaar laten smelten,dat lukt bij mij marshmallows niet eens...zelfs na 5 minuten magnetron blijft het een plakkerige zooi maar niet vloeibaar...De marshmallows heb ik meegenomen uit usa en zijn iets steviger van structuur dan de Nederlandse).

Thanks voor het lezen.

Eddie.Lelystad.