Dag dames ik geef deze post even een kickje omhoog.
Ik zit al jaren op dit forum (als 1 van de zeldzame heren denk ik)maar eerst onder een andere naam.
Eigenlijk heb ik nooit iets te vragen want dankzij alle tips en trucs die hier vermeld staan kom ik er altijd wel weer uit.
Maar nu eens een keertje niet,ondanks de zoekfunctie!!
Als ik mijn eigen mmf maak dan houd ik erg veel poedersuiker over.
De eerste 2 keer mixte ik cacaopoeder erdoorheen voor de smaak en kleur.Dus ik dacht dat dat de reden was dat er ook minder poedersuiker door ging.
Ik heb de cacaommf gebruikt op een taart en het was perfect!!
Vandaag heb ik geprobeerd om wit mmf te maken.
450 gram marshmallows smelten
900 gram suikerbakkerspoeder afgewogen
2 tl water.
spierballen kweken (kneden dus).
na 40 minuten kneden heb ik nog maar 400 gram suikerbakkerspoeder erin kunnen kneden..
De mmf is knal hard aan het worden,voelt netjes droog aan en ziet er goed uit.
Toch heb ik dus nog zeker 500 gram suikerbakkerspoeder over wat er eigenlijk doorheen zou moeten.
De mmf is wel wat elastischer dan ik gewend ben...na uitrollen krimpt hij zeker nog 1,5 cm weer terug.
Doe ik iets verkeerd dat ik zoveel poeder overhoud of zijn het gewoon de verkeerde marshmallows geweest?
(ik zie op filmpjes dat mensen de marshmallows echt tot vloeibaar laten smelten,dat lukt bij mij marshmallows niet eens...zelfs na 5 minuten magnetron blijft het een plakkerige zooi maar niet vloeibaar...De marshmallows heb ik meegenomen uit usa en zijn iets steviger van structuur dan de Nederlandse).
Thanks voor het lezen.
Eddie.Lelystad.