26

Re: Biscuit zit vast :(

Ik vind de bakpannen ook fijn en zou ze niet willen missen. Alleen heb ik soms last van vastzittende biscuit/cake. Biscuit bakken in een springvorm vind ik juist weer niet fijn omdat ik de vorm op moet hogen. Ik smeer mijn beslag nl. altijd tegen de rand omhoog, zodat ik een gelijke biscuit krijg, en dit gaat bij een opgehoogde vorm niet. Beslag vind ik ook eigenlijk iets te vloeibaar. Soms gaat dit in de rand zitten en dan krijg je z'n rare rand  ;)

27

ik had net een hele serie mooie nieuwe dure  springvormen gekocht, toen ik de bakpannen ontdekte, en ja,helemaal om natuurlijk, je bakt er super mooie, hoge taarten in, met de spr.v. had ik vaak een soort weerhaak aan de kant waar je de handle omhaalde, hoe voorzichtig ik ook deed, en lagere taarten.

wat ik wel doe, is invetten, en onder en zijkanten bekleden met bakpapier, gewoon om te voorkomen dat ie blijft hangen :D , dit is vlugger gedaan, dan de stress dat je taart er in stukken uit moet : :)

28

Ik gebruik vloeibare boter van becel en vet daarmee het bakblik goed in. Dan bestuif ik het goed met poedersuiker, dit doe ik royaal. Alles wat niet vast blijft plakken kan je er uitslaan.

Nog nooit problemen gehad met een biscuit die niet goed losliet!

Aangename tijdsbesteding, Bezigheid in vrije tijd, Genoeglijke bezigheid, Plezier hebben, Liefhebberij, Lievelingsbezigheid, Plezierwerk, Verslavingsverschijnsel, Vrijetijdsbesteding http://taarttopper.wordpress.com/

29

Met poedersuiker?  Lijkt me dat het dan juist vast blijft plakken  :think:

30

Esther68 schreef:

Ik vind de bakpannen ook fijn en zou ze niet willen missen. Alleen heb ik soms last van vastzittende biscuit/cake. Biscuit bakken in een springvorm vind ik juist weer niet fijn omdat ik de vorm op moet hogen. Ik smeer mijn beslag nl. altijd tegen de rand omhoog, zodat ik een gelijke biscuit krijg, en dit gaat bij een opgehoogde vorm niet. Beslag vind ik ook eigenlijk iets te vloeibaar. Soms gaat dit in de rand zitten en dan krijg je z'n rare rand  ;)

Beslag tegen de kant omhoog smeren? Helpt dat? Nooit gehoord! :)

Al de rest: bedankt voor de tips! Volgende keer eens proberen met enkel boter dan tegen de zijkant. En ervoor misschien nog even invetten en zo in de kast zetten. Heb het afgewassen met enkel water, en met een spons (niet de schuurkant, maar de zachte kant)