1

Onderwerp: Toch zelf gedaan

Ik had van de week een oproepje geplaatst, omdat ik dacht dat ik er zelf geen tijd voor had, maar ik heb uiteindelijk toch zelf de taart gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-WZ46EUJZ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ABSY4UBT.jpg

Gemaakt voor een oud collega. Hij is gevuld met witte chocolade crème en praline crème.

2

Re: Toch zelf gedaan

Hij is weer mooi!!!

(ik heb het oproepje overigens helemaal gemist,
maar ik woon toch te ver weg)

en je randen weer nét iets strakker :thumb:

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

zit nog weer even verder te kijken naar je kunstwerk,

welke maten zijn dit, en hoe hoog zijn ze?
ze lijken me vrij hoog!

(dacht dat ik ze al hoog maakte, haha)

4 Laatst bewerkt door Tamataartje (15-11-2013 19:16)

Dit zijn een 10 en 15 cm taartje, elk gevuld 11 cm hoog. Ik vind hoge taarten zo mooi  :Y

5

Tamataartje schreef:

Dit zijn een 10 en 15 cm taartje, elk gevuld 11 cm hoog. Ik vind hoge taarten zo mooi  :Y

Dat zijn ze zeker!

6

Ik ben ook gek op die double barrels. Maar alleen maat 15 of 12,5, anders vind ik ze weer te lomp....

7

Wat een super mooie strakke taart zeg,heb je hem afgesmeerd met ganache? Wit of melkchocola? :think:
Ik vind het zo moeilijk zo strak :Y

8

Ik gebruik 1:1 botercrème om af te smeren.

9

Leuke taartjes en mooie kleuren, hoeveel laagjes doe je in die 11cm hoogte,  hoe krijg je die leuke rand onderaan ?

10

O, bijna vergeten Tamara,

ik heb inmiddels de Callebaut uitgeprobeerd
(op de '2 kantentaart' : Woezel en Pip, en BettyBoop)

en het is een heel fijne soepele fondant!

Helaas had ik ook hier bij het uitrollen her en der last van luchtbellen.
als je ze direct doorprikt en verder rolt trekt het wel bij gelukkig.

(maar vraag me toch ook af of het misschien aan mij ligt,
misschien doe ik iets fout met doorkneden of iets)

Toch vind ik hem erg op Satin Ice lijken,
die is net zo soepel, en werkt net zo fijn.

Ik heb om nog eens goed te testen nu een emmer Satin Ice gekocht én nog een emmer Callebaut (hij was alweer op)

Nu nog twee kleine (vergelijk) taartjes gaan maken, haha.
(smaak is immers ook niet onbelangrijk)

Maar voordeel van Satin Ice tegen over Callebaut tot nu vind ik toch wel de prijs,
de fondant zelf lijkt heel erg op elkaar, maar Satin Ice scheelt best wel in prijs.

11

Even googelen Siena. Callebaut scheelt bij verschillende webshops veel in prijs. Tot wel €10 op een emmer van 7 kilo. En dan scheelt het bijna niets meer in prijs met satin ice...
Denk niet dat ik hier de naam van een webshop mag noemen, wel?

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

12

En Tamara: Hij is weer prachtig. Ik ben stikjaloers op jouw strakke taarten!

www.facebook.com/cakebym

13

vanderkamp schreef:

Leuke taartjes en mooie kleuren, hoeveel laagjes doe je in die 11cm hoogte,  hoe krijg je die leuke rand onderaan ?

Ik vul meestal 2 lagen van ongeveer 1 cm elk, tenzij er om meerdere lagen wordt gevraagd. Het randje heb ik gemaakt met een mal die ik van Kwebbeltje heb geleend, die zij heeft gemaakt van jute (zie haar topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=230919)

14

cakebym schreef:

Even googelen Siena. Callebaut scheelt bij verschillende webshops veel in prijs. Tot wel €10 op een emmer van 7 kilo. En dan scheelt het bijna niets meer in prijs met satin ice...
Denk niet dat ik hier de naam van een webshop mag noemen, wel?

Dat klopt, zo koop ik ook mijn Callebaut fondant  ;)

Ik vind Callebaut lekkerder ruiken en smaken, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik maar 1 keer Satin Ice heb geprobeerd en dat dat alweer een jaar geleden is geweest, ik zal het weer eens proberen.

15

Siena schreef:

O, bijna vergeten Tamara,

ik heb inmiddels de Callebaut uitgeprobeerd
(op de '2 kantentaart' : Woezel en Pip, en BettyBoop)

en het is een heel fijne soepele fondant!

Helaas had ik ook hier bij het uitrollen her en der last van luchtbellen.
als je ze direct doorprikt en verder rolt trekt het wel bij gelukkig.

(maar vraag me toch ook af of het misschien aan mij ligt,
misschien doe ik iets fout met doorkneden of iets)

Toch vind ik hem erg op Satin Ice lijken,
die is net zo soepel, en werkt net zo fijn.

Ik heb om nog eens goed te testen nu een emmer Satin Ice gekocht én nog een emmer Callebaut (hij was alweer op)

Nu nog twee kleine (vergelijk) taartjes gaan maken, haha.
(smaak is immers ook niet onbelangrijk)

Maar voordeel van Satin Ice tegen over Callebaut tot nu vind ik toch wel de prijs,
de fondant zelf lijkt heel erg op elkaar, maar Satin Ice scheelt best wel in prijs.

Bij het uitrollen heb ik nog geen luchtbellen gehad, ik heb geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt  :think:  Wel bij het smootheren, dat er onder het fondant een luchtbel ontstaat, maar wat je zegt, die prik je door en je ziet er praktisch niets meer van als je daarna door smoothert.

16

Mooi zelf gedaan! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

17

Wat een prachtige taart zeg

Ik zit helemaal te kwijlen bij dit moois

Hoge taart en dan zoooooo strak dat is haast onmogelijk
(voor mij)

En dan die randen boven, messcherp

:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

18

Ja Tamara je bent een echte kunstenaar hoe mooi en strak jij je taarten altijd krijgt superrrr. Ja daar kan ik ook wel een beetje jaloers van worden hihi.

Ik denk en kijk in "taart"

19

wauw wat een geweldige taart weer en inderdaad zooo mooi strak  :)  :)  mega jaloers omdat ik dat nog steeds niet voor elkaar krijg  :(

Wil je meer van mij zien, ga dan naar: www.beautifulcakes.nl of www.facebook.com/nicole.beautifulcakes

20

Jij laat zien dat simpel ( nou ja...de bloem uitgezonderd dan hè  ;) ) ook prachtig kan zijn. Top Hoor! :thumb:

21

Dank jullie weer voor de reacties!!

22

Bij het uitrollen heb ik nog geen luchtbellen gehad, ik heb geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt   :think:

Tja, dat krijg ik dus ook elke keer voor elkaar... Maar voor mij weegt het niet op tegen de voordelen. Callebaut scheurt nog niet al zou je het willen  :lol: .

Ik ook, maar het lukt me niet. Gebruik je dan gewoon meer beslag in je vorm? Ik gebruik geen mix, maar basisrecept 2 (met zelfrijzend bakmeel i.p.v. bloem). In een 20 cm vorm gebruik ik 5 eieren. Ze worden dan zo'n 6-7 cm hoog.

www.facebook.com/cakebym

23

Ik gebruik de mix van Funcakes en deze tabellen http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=201922. Die tabellen kloppen echt! Ik heb pannen van 10 cm diep, maar verhoog deze altijd nog met bakpapier, ongeveer 1 cm boven de rand. Bakken doe ik op 150 graden. Als je ziet dat de taart weer begint te dalen na zijn hoogste punt is hij klaar. Ik prik nog wel een paar ondiepe gaatjes in de bovenkant en bak dan nog een minuut of 2 op 175 graden. Bij mij wilde de bovenkant nog wel eens een beetje vochtig blijven.
Uitstorten op bakpapier op een rooster en na 1 minuut omkeren. Na een half uurtje inpakken in huishoudfolie en de volgende dag vullen en afsmeren.

24

Wat mooi...en idd wat al genoemd is "zo strak"....hier is ook iemand jaloers op jouw strakke taarten. Ongelooflijk mooi.

Als je zo strakke basisbekleding hebt, dan hoef je niet veel poespas toe te voegen om oneffenheden weg te werken...en dat vind ik zooo mooi....

Mijn complimenten!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

25

Erg mooi :)

Mooie taarten maken is als aan zoete dromen bouwen