Onderwerp: Superspoed: dooptaart en hulp gevraagd
Mijn nichtje wordt zondag gedoopt en nu heeft de taartenbakster zojuist afgezegd. Ik heb wel eens ooit een fondant taart gemaakt maar ben nog een echte beginner. Toch ga ik hem maken.
Ik ben een hele mooie taart tegengekomen hier op de site (stapel) met strikken en linten erop (geen grote poespas omdat ik dat dus niet kan).
Nu moet ik dus een taart maken voor 60 personen. Ik wil ook nog wat back up cupcakes maken omdat het best kan oplopen tot 100 personen. Die wil ik gewoon gaan spuiten met iets zodat het niet teveel werk wordt.
Ik heb de 3 vormen van de wilton. Maar goed hoeveel taart moet ik maken voor 60 personen? Is 1 3 laags stapeltaart voldoende of moeten het er meer worden (bijv. 2 of 3 taarten).
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=210428
Dit is de taart die ik prachtig vind. Alle lof voor degene die deze heeft gemaakt. Wauw!
De strikken (of mijn poging tot) moet dat gewoon met fondant of moet je dat met iets sterker maken?
Vulling tips zijn ook zeer welkom (ik bezit gewoon een taartzaag, afsmeren heb ik wel eens gedaan, ben geen ster maar ja, beter dan niks helaas).
Ik wil vandaag al de biscuits gaan maken (van Xenos want ik kan nu niks meer bestellen) en dan morgen gaan vullen en decoreren. Kan dat dan tot zondag?
Sorry voor het hele vragenvuur..... Maar super bedankt voor het lezen en meedenken