1

Onderwerp: Superspoed: dooptaart en hulp gevraagd

Mijn nichtje wordt zondag gedoopt en nu heeft de taartenbakster zojuist afgezegd. Ik heb wel eens ooit een fondant taart gemaakt maar ben nog een echte beginner. Toch ga ik hem maken.
Ik ben een hele mooie taart tegengekomen hier op de site (stapel) met strikken en linten erop (geen grote poespas omdat ik dat dus niet kan).

Nu moet ik dus een taart maken voor 60 personen. Ik wil ook nog wat back up cupcakes maken omdat het best kan oplopen tot 100 personen. Die wil ik gewoon gaan spuiten met iets zodat het niet teveel werk wordt.

Ik heb de 3 vormen van de wilton. Maar goed hoeveel taart moet ik maken voor 60 personen? Is 1 3 laags stapeltaart voldoende of moeten het er meer worden (bijv. 2 of 3 taarten).

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=210428
Dit is de taart die ik prachtig vind. Alle lof voor degene die deze heeft gemaakt. Wauw!

De strikken (of mijn poging tot) moet dat gewoon met fondant of moet je dat met iets sterker maken?

Vulling tips zijn ook zeer welkom (ik bezit gewoon een taartzaag, afsmeren heb ik wel eens gedaan, ben geen ster maar ja, beter dan niks helaas).

Ik wil vandaag al de biscuits gaan maken (van Xenos want ik kan nu niks meer bestellen) en dan morgen gaan vullen en decoreren. Kan dat dan tot zondag?

Sorry voor het hele vragenvuur..... Maar super bedankt voor het lezen en meedenken

2

Re: Superspoed: dooptaart en hulp gevraagd

Ten eerste... Hou in je achterhoofd dat je een beginner ben...
Benoem dat ook naar de ontvangers toe.

De cake kan je vandaag bakken. Dat is geen probleem.
Wat is je vulling? Jam of botercreme kan langer meegaan dan slagroom.
Fondant is goed. Je kan dit stevig maken met eh hoe heet het ook alweer.. Het is wit poeder  :lol: hihi
Het hard sneller uit.

3 laags stapel moet lukken kleine stukjes anders nog een losse erbij...
Succes!!!!!

3

Dank je voor je supersnelle antwoord. Ze weten dat ik een beginner ben gelukkig. maar vond het zo zielig voor ze dat ze niemand meer hadden. En aangezien ik er zondag zelf toch ben dan kan k net zo goed de taart mee nemen.

Heb je ook enig idee hoeveel die 3 vormen zijn (qua personen) aangezien er 60 personen minimaal komen. Heb net het spuiten bekeken op YT. Dat moet wel lukken denk ik.

Vulling wordt botercreme en jam denk ik, want andere dingen weet ik nog niet. gewoon simpel aarbeienjam oid (ik weet dat ik een dijkje moet spuiten maar dat is inmiddels al aardig wat tijd geleden dus ook daar moet ik nog even een filmpje van bekijken)

4

Oei, dat wordt een pittige klus denk ik.
Welke maat hebben jouw vormen? Hier op de site links staan tabellen.
Daarin kun je zien hoeveel stukjes je ongeveer hebt bij de bakvormen.
Ik denk dat je met je 3 vormen niet aan de 60 stukjes komt.

Wat ik een eenvoudige en lekkere vulling vind is zwitserse room. Dit maak ik meestal met een zakje banketbakkersroom van dr oetker en slagroom. Op het zakje staat precies hoe dat moet. En daarbij als 2de laag jam.
Wat ook erg lekker is vlaaifruit van hak. Het is ook erg lekker als je het door de stijfgeklopte slagroom roert.

Vandaag bakken, morgen vullen, afsmeren en decoreren en zondag eten kan goed hoor.

Toen onze jongste gedoopt werd heb ik dit gemaakt:
Geen prachtige taart, maar wel erg lekker. (de mensen vroegen zich af bij welke bakker het vandaan kwam ;) )
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=182862

Veel succes!!

Groetjes Gerien

5

DAt witte spul had ik, was pas 2 jaar over de datum zag ik net schaam schaam. Dat ga ik dus niet gebruiken uiteraard

6

Idd erg mooi maar helaas niet passend qua afkomst zeg maar. Vandaar dat de taart ook zo belangijk is. Voor de kindjes is dat ijbekertjes idee wel wat. Dat kan ik eventueel ook met kant en klare cake doen , botercreme erover en n de roze muisjes dopen.

Ik heb geen maten op de vormen staan helaas. maar wel 2105-6114

zegt jullie dat wat? (was destijds een pakket waarmee je een stapeltaart kon bouwen zeg maar)

banketbakkersroom is idd ook een goed idee.... ga ik zeker even naar kijken in de winkel

7

Ik vind het idee van grietje super!

wat je ook kunt doen is petit fours maken,
het enige wat je dan hoeft te doen is het idee van grietje nemen,
maar dan het biscuit nog eens overdwars doorsnijden en een laagje jam ertussen doen.

Ik zou als ik jou verhaal lees echt hiervoor gaan!

(en eventueel 1 kleine taart erbij maken, gewoon 1laag.
stapelen is nl ook nog een kunst,
en ik ben bang dat het anders wel veel eerste keren worden...)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

8 Laatst bewerkt door Siena (15-11-2013 15:14)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NQDB3MH4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KJDIG8ZD.jpg

9

Ik had niet verwacht dat stapelen zo moeilijk zou zijn. Wat heb ik me op de hals gehaald zucht

10

Ik heb besloten het toch maar te gaan proberen. Ik moet nog even de definitieve ja krijgen en dan race ik naar de winkel. Op goed geluk dan maar helaas. Mocht het compleet mislukken dan ga ik alsnog voor de muisjes variant.
Cupcakes moet ik zowiezo ook nog gaan maken dus heb nog aardig wat te bakken vandaag en morgen

11

Ik heb even ongeveer opgemeten hoe groot mijn vormen zijn. de middelste is ongeveer 20 cm. Dan heb ik dus de kleinere die erboven op moet en de grotere die eronder moet.

12

pffft last minute een ervaren bakker gevonden.... Even stress vrij haha
Nu de opdracht voor haar verjaardag gekregen haha

13

Nogmaals super bedankt voor het meedenken en de supersnelle reacties!!!

14

Nou, dat is een opluchting voor je. Ga maar eens voor de lol in alle rust zoiets maken in twee lagen, dat is veel leuker. Veel plezier zondag.

Tieneke

15

Fijn dat het allemaal lukt!

Show je wel het resultaa(r)t!  :+  Doen hoor :Y

16

Ben blij voor je dat er iemand anders is gevonden. Succes met de verjaardagstaart. Laat je het resultaart zien??