Onderwerp: Wie weet een lekkere Sinterklaas vulling?
Wie weet er een lekkere Sinterklaas vulling voor in een fondant taart?
De vulling moet ook buiten de koelkast houdbaar zijn.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wie weet een lekkere Sinterklaas vulling?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie weet er een lekkere Sinterklaas vulling voor in een fondant taart?
De vulling moet ook buiten de koelkast houdbaar zijn.
Speculaas?
Botercreme met pepernoten.
Speculaaskruiden door de vanillebiscuit en dan vullen met botercreme met Patidess mandarijn met daarop kruidnoten - mmmmmmmm!
En dit is een van de weinige smaakcombinaties die ik liever met marsepein eet dan met fondant
Dank jullie voor de snelle en lekkere reacties.
Miss Pebble ik denk dat ik jou vulling deze week alvast ga proberen, klinkt namelijk heerlijk
Vorig jaar had ik de volgende combinatie: (lijkt wel wat op die van Miss Pebble)
Naturelbiscuit
-Laag swiss merengue botercrème met gemalen chocoladepepernoten
-Laag Spaanse sinaasappelkwark van Almhof met stukjes mandarijn
Toevallig heb ik het "vulproces" van deze taart op foto vastgelegd:
Ik ga een chocoladebiscuit bakken en vullen met botercreme waar ik koekkruiden aan toevoeg en ook een laagje kersenvlaaivulling. Lijkt mij een lekkere combi.
Mandarijn en peper/kruidnoten vind ik wel écht Sinterklaas!
(ik ga hem onthouden)
Nog een tip:
Mocht je gebruik maken van mandarijnpartjes uit blik, dan kun je het sap gebruiken om te tremperen.
En als je er kruidnootjes in wilt verwerken kun je ook schuddebuikjes broodbeleg gebruiken. Hoef je niks fijn te maken en ziet eruit als kleine kruidnootjes.
Mijn favoriete combi koekkruidenbiscuit met chocoladeganache en sinaasappelcurd.
Oei! sinaasappel curd, dat is een goed idee!
dank voor de tip taartjejansen!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wie weet een lekkere Sinterklaas vulling?