1

Onderwerp: Appelrondo's en amandelrondo's...

Amandelrondo's en appelrondo's gemaakt, super lekker! :9  De appelrondo's heb ik met de oppaskinderen gemaakt vanmiddag en die zeiden dat ze nog nooit zo iets lekkers gegeten hadden! Zo schattig! Alleen jammer dat de helft nu dus met hun mee naar huis is, haha.. https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/996034_635400086512254_196473784_n.jpghttps://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1001436_635400056512257_1338111773_n.jpg

2

Re: Appelrondo's en amandelrondo's...

altijd lekker!
Mmmmmmm

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Lekker !!! en mooi gelukt

Zou ik aub het recept mogen ?

Groetjes

Groetjes Marijke

4

Lekker !!! en mooi gelukt

Zou ik aub het recept mogen ?

Groetjes

Groetjes Marijke

5

sorry 1 keer is voldoende

Groetjes Marijke

6

Zien er heerlijk uit :)

7

Dank jullie wel!
Recept:

Deeg (voor beide soorten het zelfde) voor 12 stuks
250 gram bloem met 1,5 theelepel bakpoeder en een snuf zout mengen met 165 gram koude boter in kleine klontjes, tot het een soort kruimels worden, dan 125 gram suiker er bij en rasp van een halve citroen, 1 ei er bij en kneden tot een deeg.
Verdeel het deeg in 12 stukjes en maak er platte rondjes van ongeveer 10 cm doorsnee van.

Amandelvulling voor 12 stuks:
300 gram amandelspijs en 1/2 ei door elkaar kneden

Appelvulling voor 12 stuks:
1,5 goudrenet in stukjes mengen met 30 suiker, 1 eetlepel water, 25 gram rozijnen, kaneel en een snuf nootmuskaat.

Op elk rondje een hoopje vulling leggen en het deeg er overheen vouwen tot het dicht is.
Leg de balletjes deeg in een ingevette muffinvorm en druk aan met de onderkant van een glas.

Bak 20-25 minuten op 180 graden

8

Bedankt! ga ze zeker proberen!

Groetjes Marijke

heerlijk! ga ze ook snel een keer proberen!

10

Jessi bakt schreef:

Dank jullie wel!
Recept:

Deeg (voor beide soorten het zelfde) voor 12 stuks
250 gram bloem met 1,5 theelepel bakpoeder en een snuf zout mengen met 165 gram koude boter in kleine klontjes, tot het een soort kruimels worden, dan 125 gram suiker er bij en rasp van een halve citroen, 1 ei er bij en kneden tot een deeg.
Verdeel het deeg in 12 stukjes en maak er platte rondjes van ongeveer 10 cm doorsnee van.

Amandelvulling voor 12 stuks:
300 gram amandelspijs en 1/2 ei door elkaar kneden

1,5 goudrenet in stukjes mengen met 30 suiker, 1 eetlepel water, 25 gram rozijnen, kaneel en een snuf nootmuskaat.

Op elk rondje een hoopje vulling leggen en het deeg er overheen vouwen tot het dicht is.
Leg de balletjes deeg in een ingevette muffinvorm en druk aan met de onderkant van een glas.

Bak 20-25 minuten op 180 graden

Moet de nootmuskaat geen kaneel zijn?
Want dat gebruik ik ook altijd bij appeltaart.
Ik heb mijn eerste baksel nu in de oven staan (met kaneel). Hopelijk worden ze net zo mooi als bij jou.

11

karinkoos schreef:
Jessi bakt schreef:

Ik heb mijn eerste baksel nu in de oven staan (met kaneel). Hopelijk worden ze net zo mooi als bij jou.

Er staat al dat er kaneel in moet en daarnaast dus nog een snufje nootmuskaat als ik het goed begrijp...

12

Zien er goed en lekker uit!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

13

Marisje schreef:
karinkoos schreef:
Jessi bakt schreef:

Er staat al dat er kaneel in moet en daarnaast dus nog een snufje nootmuskaat als ik het goed begrijp...

sorry, te snel overheen gelezen. Er staat inderdaad al kaneel genoemd.

14

Het moet inderdaad beide! IK heb ze net ook weer gemaakt voor vanavond, heerlijk!

15

Bedankt voor het recept ik heb ze ook gemaakt en ze zijn echt lekker! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

16

:9 Lekker zien die rondo's eruit.