Onderwerp: 1e prijs in categorie "beste vriendje" met deze smurfentaart
Mijn nichtje werd gisteren 3 jaar, en ik had haar beloofd een taart te maken. Een tijdje geleden had ik een lijstje gemaakt voor de ouders met allemaal ideetjes, waaronder deze smurfentaart (uit een boek van Debbie Brown).
Nog voor ze gekozen hadden, had ik subtiel tegen mijn broer gezegd "kies de smurfentaart, kies de smurfentaart", want ik wou deze zo graag eens maken... Mijn schoonzus had aan mijn nichtje gevraagd wat voor taart ze wou, en ze had -gelukkig- "smurfin" geantwoord! Ik was al helemaal in de wolken dat ik aan de slag mocht!!
Zo gezegd zo gedaan, even paniek gehad vrijdag toen mijn dakconstructie dreigde te breken. In paniek 's avonds laat een tweede cake gebakken, maar deze brak bij het ontvormen in stukken, aargh... Ik begon al te overwegen om een plan B te bedenken, want hoe dan ook was het geen optie om zonder taart met smurfin binnen te komen...
De dag erna heb ik alles kunnen redden, ik was vrijdag blijkbaar te snel geweest om mijn dak te willen maken, en de cake was nog niet voldoende afgekoeld. Na een nachtje koel liggen, ging het veel vlotter en zag ik terug licht aan het einde van de tunnel! Wat een opluchting was dat!!
Eind goed al goed, nadat ik tot laat 's avonds/'s nachts had gewerkt, was ik dan ook best trots toen ik met dit exemplaar kon binnenwandelen. En de reactie van mijn nichtje en de andere kindjes was echt geld waard. De voldoening is enorm groot en het heeft me de status van "beste vriendje" van mijn nichtje opgeleverd, niet slecht