1

Onderwerp: red velvet moederdag taartje

het is geen super strak wondertje, maar het was een soort proefprojectje om eens een red velvet te proberen. Deze is gemaakt met de fc mix, de volgende ga ik gewoon geheel zelf maken, ben er toch niet helemaal tevreden over eerlijk gezegd.

De taart is gevuld met een mousse van witte chocolade en met een laag vulling welke ik heb gemaakt van roomkaas, gesmolten chocolade en roomboter, waarmee ik de taart ook ruw heb afgesmeerd en waarna ik vervolgens de bloemetjes erop heb geplakt. De taart heeft geen mooie rode kleur, eerder wat bruinig, maar ga hem morgen aansnijden om te proberen hoe de smaak is. De vulling is overigens super lekker, die heb ik natuurlijk eerst geproefd voordat ik die ging gebruiken.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/224352_478859255525762_2048580301_n.jpg

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

2

Re: red velvet moederdag taartje

Ik proef in je toon van schrijven dat je niet helemaal tevreden bent maar wauw wat een mooi taartje ik zou er vrolijk van worden hoor!

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

3

ik vind hem wel ok hoor, maar is anders dan anders zo, omdat de taart niet bekleed is met fondant, maakt het meteen toch minder strak.
Mijn verwachting van de fc mix was wellicht ook te hoog gespannen, eens zien wat ik er van vind als ik hem gewoon zelf ga maken

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

ik vind hem hartstikke leuk, en ik vind hem toch strak!

5

We hebben er net een stukje van geproefd en hij is echt super super lekker!

6

Echt heel leuk gedaan met al die bloemen! Even weer wat anders!  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

7

Het is wel een hele tijd geleden, maar ik ben toch even benieuwd hoe de kleur was. En mag ik vragen hoe je de vulling gemaakt had, die zo super lekker was??
Ik wil me ook eens gaan wagen aan een Red Velvet Cake, maar het is geloof ik wel bepalend welke vulling je gebruikt.

8

de kleur was voor mij prima, hij was rood/bruin, niet knalrood
de vulling had ik een recept voor...had ja...... na even zoeken heb ik het gevonden http://allrecipes.nl/recept/747/red-velvet-cake.aspx
Ik heb alleen het recept van de vulling gebruikt, niet van de taart

9

Mooi gedaan, heeft hij wel gesmaakt??? Ik heb ook de Red Velvet cake mix van FC gekocht afgelopen week. Klinkt alsof het tegenviel namelijk.

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

10

Tigrasas schreef:

de kleur was voor mij prima, hij was rood/bruin, niet knalrood
de vulling had ik een recept voor...had ja...... na even zoeken heb ik het gevonden http://allrecipes.nl/recept/747/red-velvet-cake.aspx
Ik heb alleen het recept van de vulling gebruikt, niet van de taart

Super bedankt, ik heb het opgeslagen.

Ik vind het ook een vrolijk taartje geworden!!! 

Daarbij, oefentaartjes dienen om te oefenen, die mogen mislukken, daarom is het ook oefenen.  Je kan er alleen maar uit leren!    :D