1 Laatst bewerkt door Troelala (29-10-2013 08:13)

Onderwerp: gender reveal taart, hoeveel kleurstof?

Wij hebben gisteren gehoord dat wij een zoontje krijgen :D Nu wil ik een gender reveal taart maken om dit aan familie bekend re maken. Dus de cake wordt blauw. Maar hoeveel kleurstof heb ik nodig dan? Wordt taartje van 25 cm. Heb geen idee.. 1 druppel, theelepel hele fles? (dat laatste zal wel niet hihi)

2

Re: gender reveal taart, hoeveel kleurstof?

Zeker geen heel flesje, nog niet eens een theelepel, denk ik. Ligt er ook een beetje aan welke kleurstof, en of je de kleur heel erg blauw wilt of juist licht blauw (lijkt mij wel het mooist). Bij lichtblauw heb je weinig nodig. Ik zou gewoon druppel voor druppel toevoegen totdat je de juist kleur hebt.

3 Laatst bewerkt door Carien (29-10-2013 09:13)

bedenk daarbij wel dat het beslag er altijd fletser uitziet; na het bakken is de kleur helderder/feller :-)

enneuh, gefeliciteerd!

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

https://lh4.googleusercontent.com/-KKPDLeeOjsA/Um9tceGHhEI/AAAAAAAAaHU/yKD3DiN-kRo/s400/IMG_0882.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-5idtBolFvT8/Um9tc_vcpaI/AAAAAAAAaHY/z-qLbhU3EkA/s400/IMG_0957.JPG

5

Oh jee, Carien, is jouw taart paart ipv blauw geworden? Ik hoor graag over jouw ervaringen (al dan niet succesvol ;)) ivm de taart die ik binnenkort maak, ook voor een gender reveal feestje...

6

Begin met een druppel (of kleurpasta ter grootte van een druppel) en dan zie je aan het beslag of je al genoeg hebt of dat er nog een druppel bij moet.

@Mijntje, de taart van Carien is roze. ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

@pooh: oh, haha, ik dacht dat zij de blauwe taart moest maken, maar dat was troelala  :D
Weet je toevallig ook of je ganache van witte choco (taart vulling) ook kunt kleuren? En zo niet, hoe ik dan aan een blauwe vulling kan komen?  (Zie mijn topic)

Ik heb pas geleden voor het eerst witte ganache gemaakt, en daar vervolgens rode vloeistof doorheen gedaan.

9

Pooh schreef:

Begin met een druppel (of kleurpasta ter grootte van een druppel) en dan zie je aan het beslag of je al genoeg hebt of dat er nog een druppel bij moet.

roze? ik zie paars  :/

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

10 Laatst bewerkt door Carien (29-10-2013 13:19)

roze? :think:  echt paars hoor :Y  en dat was de bedoeling ook nog :D

ik wilde alleen maar laten zien dat de kleur in beslag anders is, dan na het bakken, ging niet om de kleur an sich ;)

11

Mijntje80 schreef:

@pooh: oh, haha, ik dacht dat zij de blauwe taart moest maken, maar dat was troelala  :D
Weet je toevallig ook of je ganache van witte choco (taart vulling) ook kunt kleuren? En zo niet, hoe ik dan aan een blauwe vulling kan komen?  (Zie mijn topic)

Ja, dat kan, maar daarvoor kun je het best de candy colors van wilton (of een andere kleurstof op oliebasis) gebruiken, speciaal voor chocolade. Gebruik je icing colors dan gaat je chocolade naar de maan. Ik steek het puntje van een cocktailprikkertje in de kleurstof en dan roer ik met dat prikkertje door de chocolade. Telkens met een nieuw prikkertje (om goed te kunnen doseren en de kleurstof schoon te houden) tot de kleur goed is.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

12 Laatst bewerkt door karinc (29-10-2013 17:49)

twee week geleden had ik een buiktaart en die ook blauw gekleurd. Heb er best wat in gedaan ,maar ben erg geschrokken toen hij eruit kwam. Hij was groen?!!
Maar ik heb alle zijkanten eraf gesneden en binnenin was hij toch echt goed blauw. Gelukkig!
Helaas geen foto gemaakt.
Succes!!
ps Gefelicitaart!!

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

13

Siena schreef:
Pooh schreef:

roze? ik zie paars  :/

Mijn scherm zegt roze, maar dat is altijd lastig met schermen. ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14

blauw kapsel is lastig, zeker met vrije uitloopscharreleieren of blije kippen eieren of welke naam ze er ook voor verzonnen hebben,,, :rolleyes:
Eidooiers zijn nu eenmaal geel en geel en blauw geeft groen, dus tsja....
Taartbodem zonder eidooiers maken is een optie :)

15

Ojee dat klinkt als een uitdaging. Vind op i'net toch hele mooie foto's van blauwe kapsels haha