Inderdaad nooit in folie inpakken!
En over die bolling op je taart; ik weet niet hoe groot hij is?
Als hij niet al te extreem is kan je de taart gewoon omkeren, eigenlijk doe ik dat altijd omdat de onderkant van je taart als die uit de vorm komt eigenlijk altijd mooi vlak en strak is en dat wordt dan dus de bovenkant na het vullen.....
Als je hem af laat koelen op het rooster stort je hem dus ook op de kop zodat de bovenkant dan al de onderkant wordt.
Als je echt een grote bult hebt bak je waarschijnlijk te heet, de randen beginnen dan al te garen terwijl je biscuit nog doorrijst in het midden.
Eventueel kun je dan in oplopende temperaturen bakken, dus eerst een tijdje op 140 dan op 150 en als laatste op 160 graden, ik doe dit zelf alleen nooit, dus hoe lang het dan moet kan ik je niet vertellen.
Ik doe wel altijd als ik het beslag in de vorm heb gedaan het beslag met een lepel wat meer naar de kanten toe, zodat er in het midden een beetje een kuiltje ontstaat zeg maar, tijdens het bakken loopt dat dan langzaam weer vol.
Voor een wat hoger biscuit kan je kijken bij de maattabel die Djehr (dacht ik) hier op het forum gezet heeft.
Verder mix ik zelf bijna een kwartier, en krijg ik met de maattabel van funcakes zelf ongeveer 7 tot 8cm hoge biscuits.
Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!