1

Onderwerp: gezouten roomboter voor slagroomtruffels......ja of nee....

Ik maak regelmatig de overheerlijke slagroomtruffels die hier op het forum staan..
Zou ik die ook met roomboter kunnen maken die gezouten is? (Staat niet op de verpakking namelijk).
We hebben die namelijk regelmatig op mijn werk over, en die kan ik dan meenemen.

Groetjes Sandy

2

Re: gezouten roomboter voor slagroomtruffels......ja of nee....

Gewoon een keer proberen! ;) De een proeft er niks van, de ander vindt gezouten boter vies. Zout haalt wel de smaak van chocolade omhoog, dus het kan best een lekkere toevoeging zijn.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

3

Move to ~> bakken en vullen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Sorry Pooh, ik dacht dat ik bij klein moest zijn.

5

6

7

Ik doe door zoete koekjes ook een snufje zout, en heb ook een heerlijk recept voor een chocomousse waar een beetje zout in gaat.
Herschrijft wel persoonlijk te zijn, maar ik vind het heerlijk.

Ik heb zelfs speciaal gezouten boter voor op brood, dat vind ik lekkerder. Als ik ergens anders ben en brood met hagelslag eet vind ik dat minder lekker dan thuis, ligt dus aan het zout in de boter.....

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

8

Dan ga ik het gewoon proberen idd, toch zonde om die pakjes boter weg te gooien....

9

:think: boter is best lang houdbaar.... raar dat je ze dan regelmatig weggooien moet....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Zou ik die ook met roomboter kunnen maken die gezouten is? (Staat niet op de verpakking namelijk).

Bedoel je dat niet op de verpakking staat of de boter gezouten is? Volgens mij is roomboter standaard niet gezouten, tenzij het er op staat. Meen dat hier(?) ooit gelezen te hebben.
Ik vind botercreme van gezouten boter bijv. echt niet lekker. Ondanks de lading suiker...

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

11

Ja Carien, die is alleen per doos leverbaar, en zoveel boter gebruiken wij dus niet, omdat we die alleen gebruiken om de pistoletjes mee te besmeren als de klant dat wil, en een geopend pakje moeten we na 5 dagen weggooien.
Dus we houden continu bijna een halve doos over.

12

ik zou het gewoon even proeven. je proeft echt wel of je gezouten of ongezouten boter hebt. Maar ik zou er zeker geen slagroomtruffels mee maken... Lijkt me niet lekker.

13

Je kunt het proberen, maar zou ze dan niet te lang bewaren. Zout trekt vocht aan en chocolade en vocht gaan écht niet samen.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

14

Ik heb geproeft, en volgens mij is het ongezouten........staat er niet op, het is van het merk   ECHTE BOTER van der pol en zonen......

15

als er niks op de boter staat dan is het ongezouten.