Vanmorgen zijn mijn man en ik dan eindelijk (eerder lukte gewoon niet) naar Zeeland gereden om mijn taartje af te leveren bij Marianne. Na een rit van een uur kwamen we rond 10 uur bij haar aan. Mijn taart had de rit gelukkig overleefd. Dat was best nog spannend omdat gisteravond bij het in elkaar zetten van de taart er wat bloemblaadjes van de zonnebloemen afbraken. Gelukkig heeft een zonnebloem veel blaadjes waardoor het niet heel erg opviel. Voor het vervoer heb ik de bloemen wel los in noppenfolie vervoerd.
Ik heb voor zonnebloemen gekozen omdat deze bloemen voor mij de zomer aanduiden! Ik vind het heerlijk om in een veld vol zonnebloemen te staan.
De kleine madeliefjes en petunia's zijn ook allemaal op draad gemaakt, met een soort 'tuitje' van gumpaste waardoor ze, na het afknippen van de draad, de bloemetjes zo in de marsepein gestoken konden worden.
De vulling is niet heel erg 'zomers', maar na het erg leuke mail contact bleek dat Marianne en ik allebei van chocola en caramel hielden, vandaar gevuld met opgeklopte witte chocolade ganache en werthers echtemouss, afgesmeerd met caramelmbc.
En dan nu maar de taart, nummer 87 als ik het goed heb onthouden...
Marianne, heel erg dank je wel voor je gastvrijheid, de bolus was heerlijk! Het rondje Zeeland was erg leuk, we waren om 17.00 uur thuis; lunch in Goes, even kijken bij Neeltje Jans (tjemig wat is dat duur, dus niet naar binnen), warme chocomelk in Renesse.... Wij hebben en top dag gehad, mede dankzij jou!
Jouw taartje staat in de koelkast, dat wordt ons toetje!