301 Laatst bewerkt door Verootjuh (26-09-2013 16:04)

Re: Kettingtaart: Zomer in felle kleuren!

Het duurde even, maar hier is de mijne.
Ik heb vorige week kettingtaart 82 bij Moshana gebracht.

Van de 100 ideeën die ik had waren er minstens 99 al zo'n beetje uitgevoerd ondertussen :lol:
Uiteindelijk denk ik bij de zomer ook aan regenbogen en ik wilde ook nog eens een plooientaart maken, dus deze dingen heb ik gemixt.
Jammer alleen dat Moshana niet van chocolade houdt, maar ik hoop dat ie voor haar visite lekker gesmaakt heeft  :9

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-YRT86OBN.jpg

Creatieve groetjes!
Mijn taartjes kan je bekijken op mijnalbum.nl of via mijn website

302

Ik heb dit keer niet mee gedaan met de kettingtaart, maar er zijn weer prachtige exemplaren gemaakt. Chapeau dames! :thumb:

303 Laatst bewerkt door taartsuus (27-09-2013 16:54)

Vanmiddag mijn taartje afgeleverd bij Linda. Was heel erg gezellig, leuk om haar te ontmoeten.

Ik vind het best moeilijk om na alle mooie taarten die hier voorbij gekomen zijn de mijne te showen. :)  Maar goed, ik heb mijn best gedaan en Linda vond hem lekker. Gevuld met laagje viervruchten jam, Zwitserse room en verse aardbeien, blauwe bessen en bramen.

Dit is em geworden.

]http://www.mijnalbum.nl/Foto800-KPACOWC6.jpg

304

Zie niets :(

Groetjes Marielle!
Altijd bezig met eten ;)

http://i41.tinypic.com/eulkzq.jpg

Hierbij de geweldige leuke creatie van Taartsuus.
Wouwie wat is hij mooi,ben heel benieuwd hoe je deze geweldige taart gemaakt hebt  :Y

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

Verootje/nr 82 ook een mooie taart met felle kleuren.

307 Laatst bewerkt door Icehorse (28-09-2013 16:19)

Eindelijk mocht ik zelf een taartje maken, en zo laat in de ketting vond ik het nog wel moeilijk om iets origineels binnen dit thema te bedenken. Het is uiteindelijk een 'stout' zomers taartje geworden, hopelijk mag ik hem hier plaatsen...

Gemaakt voor Daniela Heijdeman, Daan77 op dit forum. Gevuld met de nieuwe hazelnootbavaroismix van Funcakes en chocomousse van Callebaut. Het was erg gezellig en de kids hebben zich prima vermaakt. Ze (4, 5 en 6 jaar) moesten erg giechelen om de taart, hihi.

Hier dan het resultaat van mijn bikini in felle kleuren:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QU8BLR3V.jpg

Groetjes en bedankt voor het kijken, Linda.

Oh, dit was trouwens taartnr. 40 in de ketting.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

Icehorse,Wat een superleuk idee  :lol:  :lol:  :lol:
En zeer toepasselijk bij het thema :thumb:

309

Wouwie wat is hij mooi,ben heel benieuwd hoe je deze geweldige taart gemaakt hebt  :Y

Ik heb teenslippers van mijn dochter overgetrokken op papier, toen met het kopieerapparaat wat verkleind en daarna gelamineerd. Toen had ik een malletje. Malletje op het biscuit en erlangs snijden. En eigenlijk was dat het. Heel simpel.

Ik had het idee al van het begin en gelukkig was het nog niet voorbij gekomen.

Ik vond het erg leuk om mee te doen en zo leuk om te zien hoe iedereen met dit thema leuke en mooie taartjes maakt.  :Y

310

taartsuus schreef:

Ik heb teenslippers van mijn dochter overgetrokken op papier, toen met het kopieerapparaat wat verkleind en daarna gelamineerd. Toen had ik een malletje. Malletje op het biscuit en erlangs snijden. En eigenlijk was dat het. Heel simpel.

Ik had het idee al van het begin en gelukkig was het nog niet voorbij gekomen.

Ik vond het erg leuk om mee te doen en zo leuk om te zien hoe iedereen met dit thema leuke en mooie taartjes maakt.  :Y

Haha, ik had dit onderwerp ook in gedachten, dus je was me net voor... ;-)

Mooi uitgevoerd, hoor!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

311

Icehorse, dat is ook lastig als je wat later in de ketting zit. Een aantal van m'n ideetjes waren ook al voorbij gekomen.

Ik vond het heel leuk om met deze ketting mee te doen, maar ook spannend. Ik bak nig niet zo lang taarten en alleen voor eigen gebruik. De teenslipper taart is trouwens de eerste taart die ik op het forum heb geshowed :D

312

Wat zijn er weer een leuke creaties voorbij gekomen, had al eventjes niet gekeken in dit topic....hartstikke leuk allemaal.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Wat leuk allemaal!! Weer heel toepasselijk in het thema.
Vooral de bikini vind ik heel leuk!
En die plooientaart heel mooi!

314

Vanmorgen zijn mijn man en ik dan eindelijk (eerder lukte gewoon niet) naar Zeeland gereden om mijn taartje af te leveren bij Marianne. Na een rit van een uur kwamen we rond 10 uur bij haar aan. Mijn taart had de rit gelukkig overleefd. Dat was best nog spannend omdat gisteravond bij het in elkaar zetten van de taart er wat bloemblaadjes van de zonnebloemen afbraken. Gelukkig heeft een zonnebloem veel blaadjes waardoor het niet heel erg opviel. Voor het vervoer heb ik de bloemen wel los in noppenfolie vervoerd.
Ik heb voor zonnebloemen gekozen omdat deze bloemen voor mij de zomer aanduiden! Ik vind het heerlijk om in een veld vol zonnebloemen te staan.
De kleine madeliefjes en petunia's zijn ook allemaal  op draad gemaakt, met een soort 'tuitje' van gumpaste waardoor ze, na het afknippen van de draad, de bloemetjes zo in de marsepein gestoken konden worden.
De vulling is niet heel erg 'zomers', maar na het erg leuke mail contact bleek dat Marianne en ik allebei van chocola en caramel hielden, vandaar gevuld met opgeklopte witte chocolade ganache en werthers echtemouss, afgesmeerd met caramelmbc.
En dan nu maar de taart, nummer 87 als ik het goed heb onthouden...
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BRTLJLNJ.jpg

Marianne, heel erg dank je wel voor je gastvrijheid, de bolus was heerlijk! Het rondje Zeeland was erg leuk, we waren om 17.00 uur thuis; lunch in Goes, even kijken bij Neeltje Jans (tjemig wat is dat duur, dus niet naar binnen), warme chocomelk in Renesse.... Wij hebben en top dag gehad, mede dankzij jou!
Jouw taartje staat in de koelkast, dat wordt ons toetje!

Wendy,wat een supergave taart heb je gemaakt :thumb:
En wat een heerlijke vulling  :9 ,kunnen we geen afspraak maken  :lol:  :lol:  :lol:
Maar zonder gekheid heel dank je wel voor je extra bereidheid voor het maken van de taart voor Marianne.
En jullie dagje uit klinkt erg leuk en gezellig.

316

Wat een gezellige en mooie zomerse taart. Zonnebloemen vind ook ik bij de zomer!

317 Laatst bewerkt door daan77 (05-10-2013 07:54)

Mijn taart dan eindelijk. Van haaksbergen naar Borculo. Taart nummer 41 voor Anne (tante Boon)
Een worteltaart met creamcheese frosting. Er zit verder geen vulling in, omdat ik worteltaart zo al lekker genoeg vind.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UW8JMDPN-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZJLFBIUP-D.jpg

Mijn taart had nogal een aantal hindernissen:
* een overbelaste onderarm, dus rustig aan doen en zeker geen lappen fondant uitrollen
* Bloemen die steeds braken
* Cream cheese frosting en strak op, totdat ik 's ochtends de taart van het plateau haalde en dus en deel van de frosting bleef plakken.
* de blaadje die voor op het onderbord waren maar op de taart geplakt. (Omdat het eigenlijk al herfst is :shh:  )
* Folie over de taart, ships blijft plakken...... Dan maar in een half doosje en dan folie.
* volgende ships, alleen meer hele kleine doosjes in huis......
* de laatste hindernis is het plaatsen van de foto's. De op de 1 of andere manier krijg ik ze niet op de normale manier geupload, dus vandaar dat het allemaal wat langer geduurd heeft

Maar al met al was ik er wel erg tevreden over.

Ondanks de vele hindernissen Daan,heb je een mooie taart gemaakt.

319

En lekker dat hij was Daan77!!! Echt een mooie taart en heerlijk!

Groetjes Anne
~ Neem je dromen mee de dag in ~

320

nr 87 en nr 41...heel fleurige taarten.....de ketting blijft tot de laatste schakel mooi....
Wat leuk om te zien allemaal.
Jammer dat de taart die ik mocht ontvangen nog niet geplaatst is...want ik vond dat zelf ook zo'n mooie.....wellicht zijn er nog meerdere mooie exemplaren die hier niet getoond zijn.....

Bij deze een oproepje om dat alsnog te doen.....het is zo leuk om te zien, dat ik geen enkele schakel van de ketting wil missen.....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

321

Wat een mooie taarten weer.

322

Voor Marianne post ik hier het erg vrolijke, maar vooral lekkere taartje wat ik van haar kreeg...
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-B8Y7ICN7.jpg
Marianne moet de rest zelf maar vertellen, maar dan staat de foto er alvast!

323

Voor Marianne post ik hier het erg vrolijke, maar vooral lekkere taartje wat ik van haar kreeg...
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-B8Y7ICN7.jpg
Marianne moet de rest zelf maar vertellen, maar dan staat de foto er alvast!

Marianne,wat een leuke en zomerse taart heb je voor Wendy gemaakt echt heel leuk  :thumb:

325

Wat een leuke vrolijke kleuren