Onderwerp: Kwarktaart, maar dan een beetje anders. Wie denkt er mee?
Voor mijn verjaardag van komende zaterdag ben ik al druk aan het nadenken over de baksels.
Ik wil in ieder geval een ruffle cake maken, maar ik wil ook iets minder machtigs voor de mensen die niet zo van botercrème houden.
Ik zit te denken aan kwarktaart, er zijn namelijk altijd wel mensen die dat lekker vinden én het thema is roze-wit dus daar past de taart qua kleur mooi bij.
Ik wil er alleen wel iets bijzonders van maken, dus niet zomaar een kale taart. Ik heb al zitten denken aan decoreren met aangevette slagroom & verse aardbeien. Maar dan nog vind ik het niet echt bijzonder.
Wie oh wie heeft er nog leuke ideeën?
Daarnaast vroeg ik mij af of het mogelijk is om de taart dubbel zo hoog te maken. Dus niet de inhoud van één, maar twee pakjes in de springvorm. (ik gebruik de simpele versie van Dr. Oetker ).
Uiteraard wordt de springvorm dan wel verhoogd met bakpapier, maar het lijkt me mooi om een extra hoge kwarktaart te maken. Alleen voor hetzelfde geld stort het in zodra de buitenring eraf wordt gehaald. Wie heeft hier ervaring mee?