Onderwerp: Vanille stokjes
Ik vroeg mij af of iemand een goede vervanging heeft voor de vanillestokjes. Waar en welk merk extract bijvoorbeeld of misschien is poeder vorm..kom er niet helemaal uit. Vind de stokjes zelf namelijk niet prettig werken
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vanille stokjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik vroeg mij af of iemand een goede vervanging heeft voor de vanillestokjes. Waar en welk merk extract bijvoorbeeld of misschien is poeder vorm..kom er niet helemaal uit. Vind de stokjes zelf namelijk niet prettig werken
Hoi Ellen,
In plaats van vanillestokjes kun je ook vanille-extract (natuurlijk) of vanille-essence gebruiken.
Gr.
Sandra
Maar waar je goede en lekkere? Natuurwinkels? Ben bang dat het zo'n nep vanille is...
Zelf vanille extract maken gaat ook. Kost even wat tijd (voornamelijk wachten
).
Nodig: wodka en vanillestokjes
(Per 200 ml wodka 2 à 3 vanillestokjes)
De stokjes in de lengte doorsnijden en in een goed afgesloten fles/pot met wodka doen. Na 6-8 weken heb je vanille-extract. Wel af en toe even omschudden.
Er bestaat ook zoiets als vanillepoeder, ik heb ook al eens gehoord van een molentje met vanillezaadjes erin.
even googelen.
Vanille essence zou ik niet doen want dat is NEP.
Extract behoort echt te zijn, zolang het maar bruinig van kleur is.
Wilton heeft "extract" maar die is wit/waterig en er staat dan op artificial, nep dus.
Wilton heeft ook een echt extract die is dan ook wat duurder.
Ik gebruik al een tijd zakjes met puur zaad, ooit hier gekocht, zeer tervreden over de kwaliteit en vooral het gemak.
Idd: zelf vanille extract maken (heel gemakkelijk, goedkoop en lekker, ik gebruik het nu met regelmaat) of vanillepoeder kopen.
Essence is kunstmatig. Je proeft ook duidelijk verschil tussen de essence en extract.
Vanille extract maken: https://www.facebook.com/photo.php?fbid … mp;theater
Dankjewel. Ga dan idd wel x maken maar daar heb ik nu helaas geen tijd meer voor
Ik ga dan idd even voor het poeder.. Dat lijkt me wel makkelijk. JPS hoeveel halve thee lepels haal je ongeveer uit 10 gram. 2 ofzo?
Ik heb van Wilton ook natuurlijke vanille extract, gekocht in Amerika, weet niet of dat hier ook te koop is. Superrrrr lekker!
Ik gebruik Madagascar Bourbon Pure Vanilla Extract van Nielsen-Massey Vanillas, te koop bij de Tasty Shop en Bouwhuis. Erg lekker
Ik heb laatst vanille-extract van LorAnn gekocht (helder), maar ik vind het toch niet zo lekker als een stokje. Ben dus weer aan het priegelen geslagen...
Ga het denk ik binnenkort gauw een keer zelf maken!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vanille stokjes