1

Onderwerp: Vanille stokjes

Ik vroeg mij af of iemand een goede vervanging heeft voor de vanillestokjes. Waar en welk merk extract bijvoorbeeld of misschien is poeder vorm..kom er niet helemaal uit. Vind de stokjes zelf namelijk niet prettig werken

2

Re: Vanille stokjes

Hoi Ellen,

In plaats van vanillestokjes kun je ook vanille-extract (natuurlijk) of vanille-essence gebruiken.

Gr.
Sandra

3

Maar waar je goede en lekkere? Natuurwinkels? Ben bang dat het zo'n nep vanille is...

4

Zelf vanille extract maken gaat ook. Kost even wat tijd (voornamelijk wachten  :D  :D ).

Nodig: wodka en vanillestokjes
(Per 200 ml wodka 2 à 3 vanillestokjes)

De stokjes in de lengte doorsnijden en in een goed afgesloten fles/pot met wodka doen. Na 6-8 weken heb je vanille-extract. Wel af en toe even omschudden.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

Er bestaat ook zoiets als vanillepoeder, ik heb ook al eens gehoord van een molentje met vanillezaadjes erin.
even googelen.
Vanille essence zou ik niet doen want dat is NEP.
Extract behoort echt te zijn, zolang het maar bruinig van kleur is.
Wilton heeft "extract" maar die is wit/waterig en er staat dan op artificial, nep dus.
Wilton heeft ook een echt extract die is dan ook wat duurder.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

6

Ik gebruik al een tijd zakjes met puur zaad, ooit hier gekocht, zeer tervreden over de kwaliteit en vooral het gemak.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

7

Idd: zelf vanille extract maken (heel gemakkelijk, goedkoop en lekker, ik gebruik het nu met regelmaat) of vanillepoeder kopen.
Essence is kunstmatig. Je proeft ook duidelijk verschil tussen de essence en extract.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

8

Vanille extract maken: https://www.facebook.com/photo.php?fbid … mp;theater

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

9

Dankjewel. Ga dan idd wel x maken maar daar heb ik nu helaas geen tijd meer voor  :o

10

Ik ga dan idd even voor het poeder.. Dat lijkt me wel makkelijk. JPS hoeveel halve thee lepels haal je ongeveer uit 10 gram. 2 ofzo?  :/

11

Ik heb van Wilton ook natuurlijke vanille extract, gekocht in Amerika, weet niet  of dat hier ook te koop is. Superrrrr lekker!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

12 Laatst bewerkt door Tamataartje (13-10-2013 21:33)

Ik gebruik Madagascar Bourbon Pure Vanilla Extract van Nielsen-Massey Vanillas, te koop bij de Tasty Shop en Bouwhuis. Erg lekker  :Y

13

Ik heb laatst vanille-extract van LorAnn gekocht (helder), maar ik vind het toch niet zo lekker als een stokje. Ben dus weer aan het priegelen geslagen...
Ga het denk ik binnenkort gauw een keer zelf maken!