Onderwerp: MBC van poedersuiker?
Ik vroeg me opeens af of je dit ook met poedersuiker i.p.v. kristalsuiker kan maken (heb nog een hele zak staan nl.)
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » MBC van poedersuiker?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik vroeg me opeens af of je dit ook met poedersuiker i.p.v. kristalsuiker kan maken (heb nog een hele zak staan nl.)
Ik maak alles cremes met poedersuiker, maar wee net waar je M voor staat eigenlijk hihihi
Bedoel je Meringue Botercrème?
Die maak ik altijd met poedersuiker. Ik gebruik eigenlijk nooit kristalsuiker. Tenzij je natuurlijk iets anders bedoelt.
Ja die bedoel ik, dus kan het gewoon met poedersuiker maken, goed om te weten.
Het is zelfs de bedoeling dat je die bereidt met poedersuiker.
Wel even door een zeefje halen zodat de crème mooi glad wordt.
De swiss mbc maak ik altijd met fijne kristalsuiker, het lost op in de eiwitten als je ze opwarmt. Poedersuiker zal ook wel gaan maar dat geeft vaak zo'n stuifzooi
Het ligt aan het recept wat je gebruikt denk ik.
Ik maak MBC van suikersiroop (dus warm schuim, heb ik op T&T geleerd ). Dan is de kristalsuiker nodig.
Maak je het van koud schuim , dan kan je poedersuiker gebruiken. Die voeg je nl rechtstreeks aan het eiwit toe. Maar dan mag een zwangere eigenlijk je mbc niet omdat er dan rauw ei in je eindprodukt zit.
Maar dan mag een zwangere eigenlijk je mbc niet omdat er dan rauw ei in je eindprodukt zit.
Als je het recept goed volgt, verhit je de eiwitten voldoende. Dit is lastig,maar met een suikerthermometer zeker goed te doen. Als je de eiwitten verhit tot >70 graden, zijn ze gepasteuriseerd en dus veilig.
Van suikersiroop is italiaans schuim of kookschuim volgens mij.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » MBC van poedersuiker?