Onderwerp: Van hel naar chique
Een week geleden was ik jarig. Ik wilde natuurlijk een prachtige taart maken en had als idee om een redvelvet taart te maken en te vullen met creamcheesefrosting.
Klinkt heerlijk toch? En dat is het ook.
Maar de fout die ik maakte was echt een beginnersfout.
Ik smeerde namelijk ook af met de frosting. Dit terwijl er in het recept slagroom zit. Ik weet dat dit niet kan, maar ik was denk ik in de wolken was met het feestje wat die avond zou komen.
Nadat ik hem had afgesmeerd en bekleed was ik totaal niet tevreden. De lagen waren zichtbaar ondanks dat ik de cream had gekleurd. Daarnaast zag je dat ze uit aan het zetten waren en was de taart dus niet zo strak als dat ik gewent was van mezelf.
Dus heb ik de fondant er afgehaald. De lagen los gepulkt en botercrème gemaakt.
Gelukkig waren de bovenste en onderste laag redvelvet redelijk heel. Dus alleen de overige lagen zijn echt gepuzzeld weer in elkaar gezet.
Ik heb dijkjes gemaakt, de taart opnieuw gevuld en afgesmeerd.
Daarna een nieuwe laag fondant uitgerold en bekleed. Nu was de taart weer strak zoals ik van mezelf gewend ben.
Ook vind ik hem nu erg chique geworden. Mijn zus gaf aan dat ze het op een trouwtaart vond lijken, dus poging gelukt want ik was aan het oefenen voor volgend jaar
De gele taart is compleet geinspipikt van het forum hier. Gespoten met citroencrème uit het blue-band boekje.
Op het werk vonden ze de taart heerlijk én erg mooi.
Genoeg gekletst hier zijn de foto’s.

Sorry voor de lap tekst, maar dit wilde ik ff kwijt
Daarnaast graag feedback over het maken van zo’n grote roos.
Ik heb een how2 van hier, maar de roos bleef redelijk compact, wat ik eigenlijk niet wilde. Daarnaast wilde de roos maar niet drogen ondanks de tylose die ik door de fondant had gedaan. Daarom heb ik hem ondersteunt met drie roosjes.