1 Laatst bewerkt door zoethoudertje (25-09-2013 08:34)

Onderwerp: Gluten- en suikervrije muffins met amandelmeel en fruit

Ken je dat. Sommige ingrediënten koop je maar je bent er zo zuinig op, het is net een schat die je bewaard. Je bewaard het en bewaard het en dan is het ineens bijna verlopen. Deze schat moet snel verwerkt worden anders vindt het straks een plekje in de vuilnisbak.

Zo heb ik nog amandelpoeder in huis. Heel blij en zuinig ben ik ermee. Zo zuinig dat ik het bijna weg moet doen want anders is de zak té zwaar verlopen.
Het is september en in mijn tuin heb ik maar 1 bramenstruik maar er komen kilo's bramen vanaf. De laatste bramen zijn geoogst, de struik grotendeels gesnoeid.

In de glutenvrije keuken wordt tarwebloem vaak vervangen door amandelmeel. Het is een beetje een prijzige plaatsvervanger, maar het zorgt voor een nieuwe smaak ervaring en geeft personen die geen gluten mogen of willen eten toch de mogelijkheid wat lekkers te bakken.

http://3.bp.blogspot.com/-Ksr8RNNwOnw/Uj81xFjc61I/AAAAAAAAE9U/XuCmRda-fMA/s1600/20130922+cjd+003.jpg

Verder lezen, hoe zijn deze glutenvrije muffins gemaakt? Klik hier

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: Gluten- en suikervrije muffins met amandelmeel en fruit

Hij ziet er ook echt heerlijk uit!

Ontzettend leuk hè, die alternatieve recepten. Ik heb ook al eens de alternatieve brownie gemaakt van voedzo.
Lees in je blog dat de recepten van jou ook naar eigen smaak aangepast worden, erg leuk.

3

Dank voor het delen van dit recept!

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

Lynn-LHH schreef:

Hij ziet er ook echt heerlijk uit!

Ontzettend leuk hè, die alternatieve recepten. Ik heb ook al eens de alternatieve brownie gemaakt van voedzo.
Lees in je blog dat de recepten van jou ook naar eigen smaak aangepast worden, erg leuk.

Ja voedzo volg ik ook graag. Ik leef en eet niet op dezelfde manier (hoewel dat wel gezond zou zijn). Zij heeft ook veel leuke kritische stukjes over eten, ingrediënten en voeding in het algemeen.  :)
Bij mij gaat er dus een schepje suiker bij  :lol:

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl