Esmaatje schreef:Het (grotere) risico bij brievenbuspost kan ik volgen en ben ik met jullie eens, maar dat kun je mi. ondervangen door in je voorwaarden op te nemen dat het voor risico van de koper is. Die kan dan de afweging maken (afhankelijk van de prijs van het artikel) om het wel of niet te doen.
Ik vind het in elk geval prettig als een shop die dienst in voorkomende gevallen aanbiedt.
Ik heb ook wel eens gehoord dat ook bij het zoekraken van brievenbuspost, postnl moet proberen om het poststuk op te sporen omdat je een dienst inkoopt die niet geleverd is. Maar hoe het precies zat weet ik niet meer en het zal in de praktijk erg lastig zijn.
Zo werkt het dus niet, daarom zette ik er al bij dat de verkoper wettelijk verplicht is tot vergoeding/vervangen. Kan je nog zoveel in je algemene voorwaarden zetten, maar dat is dan een wassen neus uiteindelijk....... dit kan alleen ondervangen/voorkomen worden door de koper EXPLICIET te laten zeggen dat hij/zij het risico zelf kan/wil/zal nemen. Dan is het geen probleem voor mij maar meestal als het gevraagd wordt en ik leg het uit (dat probeer ik wel altijd te doen, het wat/waarom te vertellen), hoor ik helemaal niks meer.....
Bij brievenbuspost ís het gewoon niet te achterhalen, hoe wil je dat doen? Er zit geen track&trace-code op, helemaal niks..... op basis waarvan het achterhaald zou kúnnen worden.
Áls ik eens iets met brievenbuspost verstuur is het een (heel) klein artikel wat ook niet duur is.........
Zelfs mét trac&trace-code raakt PostNL (te) regelmatig pakketjes kwijt weet ik inmiddels.....