1

Onderwerp: Een Webshop

Een webshop heb je niet voor jezelf, maar voor je klanten en die bepalen uiteindelijk wat er eigenlijk in moet komen.

Waarom ga jij juist naar die webshop en wat koop jij daar? Als de prijs lager is bij de webshop concurrent zou jij dan langer willen wachten op je spullen of gaat snelheid voor de prijs?

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

2

Re: Een Webshop

Ik bestel vaker via webshops mijn taartspullen, maar ik heb al bij verschillende bestelt.
Ik kijk meestal echt naar de prijs! Maar ik heb ook vaker heel snel iets nodig en dan bestel ik bij een webshop die snel kan leveren.
Maar ik moet wel toegeven dat ik liever voor het vertrouwde ga.
Als ik tevreden ben met een webshop blijf ik gewoon daar bestellen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

3

Re: Een Webshop

Ik bestel mijn taartspulletjes meestal via een web shop. Ik kijk in de eerste instantie naar de prijs, en daarna kijk ik of ik bij die web shop alles op mijn lijstje ineens kan bestellen. Ik wil namelijk niet aan meerdere verzendkosten vast zitten. Uiteindelijk ga ik dan toch voor de web shop waar ik alles in 1 kan bestellen. Het ligt er bij mij dus aan wat ik nodig heb, en soms bestel ik bij de ene en soms bij de andere.

Groetjes San

4

Re: Een Webshop

Bedankt dames, als ik jullie reactie's zo lees gaat de prijs voor de levering.

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

5

Re: Een Webshop

Ik kijk vooral naar naar het assortiment. Heeft die shop alles wat ik zoek zodat ik alle benodigdheden in 1 bestelronde heb? Als ik 1 specifiek ding zoek, kijk ik naar de prijs en hoe een webshop aangeschreven staat.

Als ik mail met een vraag, wil ik vriendelijk en snel antwoord en niet "afgesnauwd" worden zoals eens gebeurde toen ik vroeg of iets als brievenbuspost kon. Daar bestel ik dus niets.

Sluit daarbij aan; als ik 1 ding bestel wat door de brievenbus kan, wil ik niet als pakket. Dus de service brievenbuspost vind ik belangrijk.

Sinds ik geen uitgebreide winkel meer in de buurt heb, bestel ik alleen nog; ergens heen rijden (tijd/reiskosten maken) en er dan achter komen dat ik alsnog moet bestellen vind ik heel erg vervelend.
Snelle levering vind ik soms belangrijk.

6 Laatst bewerkt door annick67 (22-09-2013 18:10)

Re: Een Webshop

GebakvanJolanda schreef:

Als de prijs lager is bij de webshop concurrent zou jij dan langer willen wachten op je spullen of gaat snelheid voor de prijs?

Mijn ervaring is dat lage(re) prijs én snelheid mogelijk zijn, absoluut! Het een gaat niet ten koste van het ander, onzinnig vind ik dat zelfs....  :o

Het is dus zeker niet zo dat een webshop die goedkoper is, ook trager is in leveren en omgekeerd: een duurdere/dure webshop hoeft ook echt niet (zoveel) snéller te zijn met leveren.

Vergeet niet dat per mail iets te horen krijgen makkelijk(er) voor 'miscommunicatie' kan zorgen.....  ;)

7

Re: Een Webshop

Mag ik aannemen dat dit gewoon nieuwsgierigheid is, en geen marktonderzoek?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8 Laatst bewerkt door annick67 (22-09-2013 18:15)

Re: Een Webshop

Esmaatje schreef:

Sluit daarbij aan; als ik 1 ding bestel wat door de brievenbus kan, wil ik niet als pakket. Dus de service brievenbuspost vind ik belangrijk.

Begrijpelijk maar bekijk het misschien eens van de 'andere' kant: als iets in de brievenbuspost verloren gaat is de verzender (wettelijk!) verantwoordelijk ervoor, ténzij de ontvanger expliciet aangeeft zelf het risico te willen/kunnen dragen......

En anders wordt het namelijk al snel een 'dure' brievenbusverzending, er wordt dan toch altijd van de verzender verwacht klakkeloos/gratis een nieuw artikel te sturen. Dat maakt het dan bést duur....... voor mij reden om vrijwel niks meer met per brievenbuspost te verzenden, hoe jammer ik het ook vind  :o  :/

9

Re: Een Webshop

Marianne schreef:

Mag ik aannemen dat dit gewoon nieuwsgierigheid is, en geen marktonderzoek?

Goede vraag, had ik nog niet eens aan gedacht....   :thumb:

10

Re: Een Webshop

Marianne schreef:

Mag ik aannemen dat dit gewoon nieuwsgierigheid is, en geen marktonderzoek?

Klopt.

Ik heb geen budget om op dit moment een webshop te
starten. Daarbij zijn er veel haken en ogen om een webshop
te gaan starten.

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

11

Re: Een Webshop

annick67 schreef:
GebakvanJolanda schreef:

Als de prijs lager is bij de webshop concurrent zou jij dan langer willen wachten op je spullen of gaat snelheid voor de prijs?

Mijn ervaring is dat lage(re) prijs én snelheid mogelijk zijn, absoluut! Het een gaat niet ten koste van het ander, onzinnig vind ik dat zelfs....  :o

Het is dus zeker niet zo dat een webshop die goedkoper is, ook trager is in leveren en omgekeerd: een duurdere/dure webshop hoeft ook echt niet (zoveel) snéller te zijn met leveren.

Vergeet niet dat per mail iets te horen krijgen makkelijk(er) voor 'miscommunicatie' kan zorgen.....  ;)

Begrijpelijk, maar iemand die geen voorraad heeft en daardoor goedkoper zijn spullen kan aanbieden waardoor je wel een langere levertijd hebt en iemand die een heel uitgebreid assortiment heeft en meer opslag kosten heeft zal wellicht duurder zijn en wel snel kunnen verder toch?

Dat van die brievenbuspost kun je toch ook verzekert laten verzenden? Ben je dan niet goedkoper uit als met een pakket?

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

12

Re: Een Webshop

GebakvanJolanda schreef:
annick67 schreef:
GebakvanJolanda schreef:

Als de prijs lager is bij de webshop concurrent zou jij dan langer willen wachten op je spullen of gaat snelheid voor de prijs?

Mijn ervaring is dat lage(re) prijs én snelheid mogelijk zijn, absoluut! Het een gaat niet ten koste van het ander, onzinnig vind ik dat zelfs....  :o

Het is dus zeker niet zo dat een webshop die goedkoper is, ook trager is in leveren en omgekeerd: een duurdere/dure webshop hoeft ook echt niet (zoveel) snéller te zijn met leveren.

Vergeet niet dat per mail iets te horen krijgen makkelijk(er) voor 'miscommunicatie' kan zorgen.....  ;)

Begrijpelijk, maar iemand die geen voorraad heeft en daardoor goedkoper zijn spullen kan aanbieden waardoor je wel een langere levertijd hebt en iemand die een heel uitgebreid assortiment heeft en meer opslag kosten heeft zal wellicht duurder zijn en wel snel kunnen verder toch?

Dat van die brievenbuspost kun je toch ook verzekert laten verzenden? Ben je dan niet goedkoper uit als met een pakket?

Brievenbuspost is NOOIT verzekerd te verzenden én niet traceerbaar. Dáárom is het juist goedkoper.... niet volgbaar, niet verzekerd enzo......

Ik ben het nog steeds niet met je eens voor wat betreft je eerste alinea, het een hoeft absoluut niet onlosmakelijk verbonden te zijn met het ander. Leversnelheid (of het gebrek eraan)  houdt niet in dat hij/zij goedkoper is.... snel leveren kán prima, ook als je goedkoop bent. Ben je duurder, dan houdt dat zeker niet in dat je sneller levert omdát je duur(der) bent.....

Maar goed, dat is mijn mening.  :o To each is/her own....  :)

13

Re: Een Webshop

De webshop waar ik alles bestel is goedkoop en snel! Ze heeft een topservice en is het zelfs een keer komen brengen toen ze dezelfde dag toch mijn richtig opkwam :thumb:  :thumb:
Ze weet vast nog wel dat mijn hubbie de gang aan het behangen was ;)  ;)

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

14 Laatst bewerkt door Esmaatje (26-09-2013 20:27)

Re: Een Webshop

Het (grotere) risico bij brievenbuspost kan ik volgen en ben ik met jullie eens, maar dat kun je mi. ondervangen door in je voorwaarden op te nemen dat het voor risico van de koper is. Die kan dan de afweging maken (afhankelijk van de prijs van het artikel) om het wel of niet te doen.
Ik vind het in elk geval prettig als een shop die dienst in voorkomende gevallen aanbiedt.

Ik heb ook wel eens gehoord dat ook bij het zoekraken van brievenbuspost, postnl moet proberen om het poststuk op te sporen omdat je een dienst inkoopt die niet geleverd is. Maar hoe het precies zat weet ik niet meer en het zal in de praktijk erg lastig zijn.

15

Re: Een Webshop

Esmaatje schreef:

Het (grotere) risico bij brievenbuspost kan ik volgen en ben ik met jullie eens, maar dat kun je mi. ondervangen door in je voorwaarden op te nemen dat het voor risico van de koper is. Die kan dan de afweging maken (afhankelijk van de prijs van het artikel) om het wel of niet te doen.
Ik vind het in elk geval prettig als een shop die dienst in voorkomende gevallen aanbiedt.

Ik heb ook wel eens gehoord dat ook bij het zoekraken van brievenbuspost, postnl moet proberen om het poststuk op te sporen omdat je een dienst inkoopt die niet geleverd is. Maar hoe het precies zat weet ik niet meer en het zal in de praktijk erg lastig zijn.

Zo werkt het dus niet, daarom zette ik er al bij dat de verkoper wettelijk verplicht is tot vergoeding/vervangen. Kan je nog zoveel in je algemene voorwaarden zetten, maar dat is dan een wassen neus uiteindelijk....... dit kan alleen ondervangen/voorkomen worden door de koper EXPLICIET te laten zeggen dat hij/zij het risico zelf kan/wil/zal nemen. Dan is het geen probleem voor mij maar meestal als het gevraagd wordt en ik leg het uit (dat probeer ik wel altijd te doen, het wat/waarom te vertellen), hoor ik helemaal niks meer.....  :s

Bij brievenbuspost ís het gewoon niet te achterhalen, hoe wil je dat doen? Er zit geen track&trace-code op, helemaal niks..... op basis waarvan het achterhaald zou kúnnen worden.

Áls ik eens iets met brievenbuspost verstuur is het een (heel) klein artikel wat ook niet duur is.........  :Y

Zelfs mét trac&trace-code raakt PostNL (te) regelmatig pakketjes kwijt weet ik inmiddels.....