1 Laatst bewerkt door AnneSophie (13-09-2013 07:29)

Onderwerp: Eerste opdracht, kan dit zo?

Voor een collega, haar zoontje wordt 5, ik ga voor het eerst een taart maken voor mensen die ik niet ken.
Hij moet woensdagmiddag opgegeten worden en ze komen hem dinsdagmiddag ophalen voor 25 personen. Mijn taarten zijn eigenlijk altijd voor eigen gebruik geweest, in de familie, dus vind het best spannend. En ik gebruik eigenlijk standaard half slagroom/ half mascrpone met aardbeitjes, maar dat moet in de koelkast, ik vind dat een beetje eng als ik lang moet versieren en ze hem nog 24 uur bewaren...?

Ik was het volgende van plan, kan iemand zeggen of het beter/anders kan?

Cars taart:
Vierkante ondertaart van 23 cm gevuld met jam en banketbakkersroom met vruchtjes ( kunnen aardbeien of gaan die lekken?)

Bakpan auto wordt lightyear macqueen, vullen met jam en afgesmeerd met botercreme er bovenop. (Goed excuus om er een te kopen)

Zondag bakken, zondag s'avonds de auto klussen, maandag avond of dinsdag ochtend de ondertaart versieren. Hoefttie niet ingevroren(?)

Moet ik die auto ondersteunen met dowels? Lijkt me wel he..
Is dit genoeg voor 10 volwassenen en 15 kids?

Alvast bedankt! En ik laat het resultaat wel ffe zien!
Reken 30 euro... Is dat te veel?

Groetjes Annemiek

pffft ben helemaal uitgebakken

2

Re: Eerste opdracht, kan dit zo?

... een vierkante 22,5cm staat voor 20 (volwassen) personen.... genoeg heb je dus zeker  :D  ;)

Banketbakkersroom is ook een koelkastvulling, dus mocht je dat niet willen, dan ook geen bbr :nooo

De auto moet je inderdaad wel met dowels ondersteunen (en op karton zetten) :Y  Maak je de auto van cake of van biscuit?

30 euro lijkt mij niet teveel :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Oja, dus botercreme extra dan? Half half met banketbakkersroom?
Zal nog even zoeken.
Auto dacht ik ook van biscuit, maar cake las ik is makkelijker te snijden, dus als ik die vorm vandaag niet kan kopen wordt het cake.
Dacht, reken alleen ingredienten, want weet niet of het echt lekker en mooi wordt.
In ieder geval taart zat dus.. Da's mooi.

Dank jewel

4

banketbakkersroom er niet in doen als je geen koelkastvulling wilt....

meringuebotercrème of botercrème van de mix kan wel

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Okee, ik weet het al. Maak de ondertaart voor in de koelkast, en die auto vul ik met jam voor de kleinste kinders, die kan er buiten blijven.
Dan kunnen ze hem zelf op elkaar zetten op woensdag. Vervoerd ook makkelijker.  :Y

6

zondag bakken en woensdag opeten vind ik persoonlijk wel wat lang, tenzij je hem in de diepvries doet. Persoonlijk zou ik maandagavond bakken, en dinsdag ochtend decoreren.

Wat betreft de prijs, ik zou niet weten of dat teveel is. Als je alleen de ingredienten rekent zou ik dat er dan wel bij zeggen. Omdat het je eerste taart op bestelling is. Daarmee voorkom je dat je, mochten er meerdere bestellingen voortvloeien uit deze, gezeur krijgt wanneer je de prijs iets omhoog haalt om er ook nog wat aan te kunnen verdienen. En ik neem aan, dat wanneer je meer taarten zou gaan maken, dat je op den duur iets meer wilt verdienen.

7

Als je banketbakkersroom met water aanmaakt hoeft deze niet in de koeling hoor

suusve schreef:

Als je banketbakkersroom met water aanmaakt hoeft deze niet in de koeling hoor

Jawel hoor.. oetker zegt het zelf!

Ik zou niet zondag al bakken ivm versheid

Waarom komen ze hem trouwens niet woensdag halen, dat is toch veel lekkerder ?

I never met a calorie I didn't like....

9

Hm, heb maandag geen tijd om te bakken overdag, dus zondag bakken en een nachtje de vriezer in. Ben dinsdag vrij, maar woensdag niet en volgens mij is het voor feest woensdag direct na school, dus dan is het lastiger afspreken, mij kwam dinsdag ophalen ook wel goed uit.
Ik ga de ondertaart koelen, en kan daar gewoon bbr instoppen, de auto niet. Auto maandag versieren, dinsdagmorgen de taart voor eronder.

Ik zal zeggen dat de prijs ingredienten zijn, even optellen of dat ook ongeveer klopt.

Moet lukken. Denk ik. :/

10

Klaar! pfft, ik vind het wel een beetje stress hoor. Heb maar gevraagd of ze toch woensdag morgen konden komen, omdat ik het op m'n gemakje wilde doen.
Natuurlijk een biscuit te vroeg uit de oven gehaald, dus niet gaar, en natuurlijk zijn we net allemaal verkouden, dus loopt het water uit m'n neus en nies ik enorm hard. Heb zo vaak m'n handen gewassen....
Maar vind hem mooi geworden voor de eerste keer cars :-)
je vind hem hier:
mijn eerste cars opdracht