1

Onderwerp: Stevige botercreme??

Hoe krijgen jullie de botercreme voor op een Cupcake stevig?
Ik heb er jam doorheen gedaan en toen nog 1 tot 1,5 uur oplaten stijven in de koelkast, maar na het spuiten zakte het toch vrij snel weer in.

Ik heb suikerbakkerspoeder en roomboter gebruikt en er dus jam doorheen gedaan en 1 zakje vanillestokje.

Wie kan mij helpen??

2

Re: Stevige botercreme??

In je andere topic begreep ik niet dat de jam door de bc zat  ;) . Dat is waarschijnlijk het probleem. De jam is veel te nat. Ik heb ook eens vlaaivulling door de bc (mix) gedaan omdat ik geen patidess meer had. Was geen succes... Je had dus beter patidess kunnen gebruiken, of, wat ik wel eens lees saroma (zelf nog nooit gedaan). Ik begrijp ook dat je de 1:1 hebt gebruikt? Meestal wordt deze alleen als afsmeer-bc gebruikt. Niet echt om te vullen/spuiten. Al vind mijn buurvrouw deze juist wel lekkerder dan de mix.. ;)

3

Ik heb geen 1:1 gebruikt, want die vind ik echt niet lekker.

Bij de taartenshop heb ik echt vermeld dat ik er jam doorheen ging doen, want heb ook naar de patidess gekeken samen met de medewerkster.
Zij adviseerde om ipv gewone boter roomboter te gebruiken en dan moest het goed komen, maar helaas dus.

De volgende keer dus maar met patidess proberen ipv jam.
Bedankt voor de tip!

4

Ik dacht 1:1 omdat je het over suikerbakkerspoeder en roomboter had. Hoe heb je jouw bc dan gemaakt?

5

Voor 10 toeven heb ik 250 gram suikerbakkerspoeder, 125 gram roomboter, 1 zakje vanillesuiker gebruikt en er toen jam door gedaan.

6

Klein&fijn is de rubriek om te laten zien wat je hebt gemaakt........

[MOVE] -> decoreren

7

Die heb ik nog nooit gemaakt, maar klinkt wel erg zoet  :o . Ik zou denken dat door de suiker de toef wel stevig is. Zelf ben ik trouwens niet echt dol op de MBC, maar deze is wel stevig en mooi van structuur om toeven mee te spuiten  :Y

@Karin: Weer niet opgelet  :grr:  ;)