1

Onderwerp: Icing, fondant of suikerparels

Voor een bruidstaart moet ik allemaal kleine pareltjes maken die over de hele taart komen. Bij het voorbeeld dat ik kreeg, zijn ze er met icing op gespoten.
Ik ben nu aan het twijfelen hoe ik de stippen ga maken. Ik heb zelf pas een keer koekjes versierd met icing en dat waren hele simpele dingetjes. Zou het erg lastig zijn om met icing nette stippen te maken?
Anders zat ik ook te denken aan suikerparels, maar dan de zachte variant. Weet iemand of deze net zo mooi zijn als de harde? De harde parels wil ik niet gebruiken, want ik ben bang dat mensen hun tanden erop breken, maar als de zachte niet zo mooi zijn, moet ik toch wat anders bedenken.
En de laatste optie is dan met fondant, kan ook prima denk ik, maar is wel erg veel werk.
Heeft iemand misschien tips en wat zouden jullie doen?

2

Re: Icing, fondant of suikerparels

Met icing kun je prima uit de voeten hoor. Als je even oefent op een snijplank of zo, tot je de smaak te pakken hebt. Puntjes kun je aantippen met een heel licht vochtig kwastje en dan krijg je mooie stipjes.

Maar die zachte parels zijn ook mooi. Ik heb ze zelf gehad in zilver en in mooie pastelkleurtjes. Gewoon van Oetker bij de AH.

Tieneke

Ik ga maar eens even oefenen met icing denk ik. Als het dan niet lukt, kan ik altijd nog naar de parels gaan. Ben benieuwd of het mij lukt!

4

Ik gebruik ook altijd de zachte parels van Oetker.
Ze zijn niet allemaal even mooi en egaal maar die kun je er zo uit halen en je houdt er nog genoeg over die wel goed te gebruiken zijn.