1

Onderwerp: Vraagje over chocolade

Hoi allemaal,

Even een vraag over chocolade. Ik heb zo'n grote zak met pure callets van Callebaut in de kast staan. Nu kun je dat het best bewaren bij max 20 graden, maar de afgelopen periode is het behoorlijk warmer geworden in huis. Nu is de chocolade dus wit uitgeslagen.

Nu weet ik dat je het dan gewoon kunt eten. Maar kan ik het ook nog gewoon verwerken in bonbons etc? Of blijft de witte waas terugkomen? Ik vind genoeg op internet over hoe vetbloem ontstaat, maar niet of ik het ongedaan kan maken door bijvoorbeeld weer te temperen. ;)

alvast bedankt voor jullie antwoorden!

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

2

Re: Vraagje over chocolade

Ik denk dat het wel goed komt, maar ik heb zelf geen ervaring. Misschien kan je het met een klein beetje proberen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

geen idee
maar gewoon even proberen denk ik

4

Ja hoor, gewoon gebruiken. Pak maar eens een calletje in je handen en wrijf erover, je zult zien dat de waas al verdwijnt en de chocolade weer donker van kleur word. Smelten en dan tempereren en het komt helemaal goed, succes!

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

5

Maakt niet uit, het slaat altijd uit volgens mij. Heb iig nog weinig zakken gezien waar de callets niet uitgeslagen zijn...

6

Bedankt voor de antwoorden. :)

Ik heb het inderdaad geprobeerd, maar de chocolade wordt niet meer goed vloeibaar en blijft een dikke pasta. Prima om ganache mee te maken, maar niet voor bonbons helaas.

<><

7

Bedankt voor de antwoorden. :)

Ik heb het inderdaad geprobeerd, maar de chocolade wordt niet meer goed vloeibaar en blijft een dikke pasta. Prima om ganache mee te maken, maar niet voor bonbons helaas.

<><

8

Is t dan niet gewoon 1 of 2 druppel chocolade of de c variant of maak je m te warm? Want vetbloem heeft geen effect op je callets behalve dat t er niet uitziet..

9

Nee, ik gebruik een thermometer en laat 'm niet boven de 50 graden uitkomen. Eerst deden deze callets het wel goed, heb van deze zak cakepops gemaakt geloof ik. Gewoon de 2.5 kg pure callets bij Makro.  :)

<><

10

Raar!

11

Haha, ja, dat vond ik ook. ;-) Wel een beetje jammer, heb nog een weckpot van 2 liter vol callets 'over' nu.  :/

<><

12

chocolate chip cookies bakken!