1

Onderwerp: vraagje over eiwit voor macarons

Hoi hoi,
Ik wil graag morgen de macarons van de how-to van meentje gaan proberen, maar er staat "ik gebruik geen gerijpt eiwit, maar doe het 10 sec in de magnetron" nu heb ik geen magnetron, kan ik ook gewoon eiwit gebruiken?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

Re: vraagje over eiwit voor macarons

Ik heb ze wel, niet gerijpt en in de magnetron gemaakt. Ik merk geen verschil ;) Ik las van de week als je eiwit een halve dag op het aanrecht zet, zijn ze ook gerijpt. Misschien iets voor vannacht, of zou deze nacht hiervoor te warm zijn? Vast niet.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

3

volgens mij kun je het ook gewoon in de koelkast zetten.

4 Laatst bewerkt door vonn (04-09-2013 20:29)

Bedankt voor jullie reacties,  ik bewaar mijn eieren altijd op kamertemperatuur,  ik ga gewoon morgenochtend een poging wagen  :) en gebruiken jullie gewone poedersuiker of suikerbakkerspoeder ik hoop het laatste want dat heb ik in huis.

5

Ik gewoon poedersuiker want heb nooit suikerbakkerspoeder in huis  :)

6

djehr schreef:

Ik gewoon poedersuiker want heb nooit suikerbakkerspoeder in huis  :)

Nou ik heb suikerbakkerspoeder gebruikt en gaat prima, maarrrrr heb dus zeker een leesbrilletje nodig alles helemaal goed gelukt, vind alleen de mat van de xenos niet zo prettig en toen de oven in en daar ging het helemaal fout,  ik had dus gelezen
120 graden en 40 min ipv 140 graden en 20 min whahaha, je kan iemand een hersenschudding bezorgen met mijn macarons. Dus maar weer naar de molen voor amandelmeel.

7

ooooh wat zonde...dat gebeurt je maar 1 x  ;)

8

Het rijpen is om het minder vochtig te maken. Als je het eiwit in een schaaltje doet en dat een paar uur in een afgesloten trommeltje zet waar een laagje zout in zit trekt het vocht in het zout.
Aan de lucht drogen werkt met benauwd weer dus niet goed en als het in je koelkast vochtig is ook niet.
Ik gebruik de magnetron hier maar niet meer voor, kreeg meteen randjes gestold eiwit bij de eerste poging.
Suc6!

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.