Onderwerp: cake board of karton voor stapelen?
Hoi allemaal
Ik vroeg me af of jullie voor het stapelen gebruik maken van kartons, vetvrij of de glimmende, of van cake boards? Ik denk dat cake boards vooral voor grotere taarten is?
Groetjes
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » cake board of karton voor stapelen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi allemaal
Ik vroeg me af of jullie voor het stapelen gebruik maken van kartons, vetvrij of de glimmende, of van cake boards? Ik denk dat cake boards vooral voor grotere taarten is?
Groetjes
Ik gebruik altijd cake-board....
Twee laags doe ik met dubbele taartkartons, vetvrije kanten naar onder en boven.
Bij drie of meer laags doe ik tussen de bovenste twee lagen taartkartons en bij de andere lagen cakeboards (en in alle lagen dowels natuurlijk!)
De gekleurde taartkartons (sier) doe ik soms onder een taart die ik af moet leveren en waar ik een sierrand onderlangs spuitmet Royal icing bijvoorbeeld, die kleeft anders in je taartdoos.
En soms wil ik geen sierdrum of plankje eronder.
Ik gebruik altijd cake-board....
Oke en dan bekleed je cake board mee als je je taart bekleed?
Twee laags doe ik met dubbele taartkartons, vetvrije kanten naar onder en boven.
Bij drie of meer laags doe ik tussen de bovenste twee lagen taartkartons en bij de andere lagen cakeboards (en in alle lagen dowels natuurlijk!)
De gekleurde taartkartons (sier) doe ik soms onder een taart die ik af moet leveren en waar ik een sierrand onderlangs spuitmet Royal icing bijvoorbeeld, die kleeft anders in je taartdoos.
En soms wil ik geen sierdrum of plankje eronder.
Oke.. Dus de kartons die je tussen de bovenste lagen doet zijn niet van die gouden of zilveren, maar gewoon van die witte? Ik weet niet goed wat het verschil in tussen die twee..
Een cake board is wat steviger dan 2 kartons op elkaar.
De zilveren/gouden zijn dikker en steviger dan een wit taartkarton.
Het ligt er een beetje aan hoe hoog en groot de stapel is of ik wel/niet boards gebruik. Bij een 30-25-20 gebruik ik wel boards. Bij een 20-15 doe ik meestal onder de 15 een dubbelwit taartkarton.
Begrijp niet zo goed wat je je bedoelt met 'meebekleden'. Het board is ne zo groot als je taart dus wanneer je afsmeert, ga je met de scraper langs het board. Bij het bekleden ga je tot over het board. Je ziet het board dan niet meer. Ideaal bij het oppakken van je taart vind ik dat de taart niet kan vervormen, wat bij taartkarton wel eens zo is.
Onder de stapel kun je een cakedrum doen. Die is meestal groter dan de taart en kun je meebekleden, of je legt er later een rand marsepein/fondant langs.
De zilveren/gouden zijn dikker en steviger dan een wit taartkarton.
Het ligt er een beetje aan hoe hoog en groot de stapel is of ik wel/niet boards gebruik. Bij een 30-25-20 gebruik ik wel boards. Bij een 20-15 doe ik meestal onder de 15 een dubbelwit taartkarton.
Begrijp niet zo goed wat je je bedoelt met 'meebekleden'. Het board is ne zo groot als je taart dus wanneer je afsmeert, ga je met de scraper langs het board. Bij het bekleden ga je tot over het board. Je ziet het board dan niet meer. Ideaal bij het oppakken van je taart vind ik dat de taart niet kan vervormen, wat bij taartkarton wel eens zo is.
Onder de stapel kun je een cakedrum doen. Die is meestal groter dan de taart en kun je meebekleden, of je legt er later een rand marsepein/fondant langs.
Bedankt voor je antwoord. Dat is inderdaad wat ik bedoel met meebekleden! Maar een drum is toch hetzelfde als een board?
Esther68 schreef:De zilveren/gouden zijn dikker en steviger dan een wit taartkarton.
Onder de stapel kun je een cakedrum doen. Die is meestal groter dan de taart en kun je meebekleden, of je legt er later een rand marsepein/fondant langs.Bedankt voor je antwoord. Dat is inderdaad wat ik bedoel met meebekleden! Maar een drum is toch hetzelfde als een board?
Drum is dikker dan een board
Oja natuurlijk, bedankt!
miruna schreef:Ik gebruik altijd cake-board....
Oke en dan bekleed je cake board mee als je je taart bekleed?
Bord is dezelfde maat als je biscuit, ik bekleed altijd tot op m'n werkblad.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » cake board of karton voor stapelen?