1 Laatst bewerkt door Mirie (31-08-2013 22:43)

Onderwerp: Geslaagde bruidstaart

Tenminste het bruidspaar en ik waren helemaal tevreden.
Meestal werk ik met marsepein. Na de proeverij gaf het aanstaande bruidspaar de voorkeur aan fondant. Ik moet zeggen dat het me niet tegen viel. Ik had het idee dat er minder pluisje op de fondant bleven hangen.
Bruidstopper was er iets anders op gezet dan ik van plan was, zag ik later op de foto. Ik had de bruidstaart in de koeling afgeleverd, 's middags zouden zij de taart met topper neerzetten.
Taart is geinspireerd naar een foto van internet, wat het bruidspaar had gevonden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDNCRPKL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UH4BE7N4.jpg
Op locatie:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S6VUTVQU.jpg

2

Re: Geslaagde bruidstaart

Mooi mooi mooi!

3

Mooie taart. Hij is echt strak en hoog en zonder de lagen te kunnen zien. Knap hoor. Op de laatste foto is het bruidspaar tegen elkaar aan gedrukt. Is dat wat je bedoelde? Vind ik juist heel leuk en gezellig zo.

Tieneke

4

Mooie taart hoor :thumb: . Vraagje, waren de bloemen van fondant en hoelang heeft de taart in de koeling gestaan? Ik durf dit nl niet vanwege inzakken van de bloemdecoratie. Graag jou ervaring hierover.

Groetjes Marjon

5

Mooie taart!  :thumb:
Ik vind de combinatie van de bloemen, zeker de kleuren, erg mooi  :Y.
Wat is eigenlijk het verschil van de maten bakblikken? Ik gebruik meestal een verschil van 5 cm, maar vind bij een hoge bruidstaart een kleiner verschil juist mooier. Of zie ik het verkeerd? :o

6 Laatst bewerkt door Mirie (01-09-2013 08:56)

Marjonz schreef:

Mooie taart hoor :thumb: . Vraagje, waren de bloemen van fondant en hoelang heeft de taart in de koeling gestaan? Ik durf dit nl niet vanwege inzakken van de bloemdecoratie. Graag jou ervaring hierover.

De bloemen zijn gemaakt met fondant en hebben een kleine dag in de koeling gestaan.
Dinsdagavond heb ik de bloemen gemaakt, wel met wat tylose. Woensdagavond op de taart geplakt. Woensdagochtend bezorgd en woensdagmiddag zou de taart gegeten worden. De taart was gevuld met zwitserse room en jam met verse aardbeien, dus moest echt in de koeling.

7

Marjonz schreef:

Pas heb ik taart gemaakt samen met een kennis die een week later ging trouwen. De taart is toen in de vriezer geweest. Op de taart zaten veel gedust petunia bloemen, gemaakt met blossom sugar art. Deze is helemaal mooi ontdooit.
Dus ik denk als het kleine  bloemen zijn en vooraf goed gedroogd is, dat het prima gaat.

8

Esther68 schreef:

Wat is eigenlijk het verschil van de maten bakblikken? Ik gebruik meestal een verschil van 5 cm, maar vind bij een hoge bruidstaart een kleiner verschil juist mooier. Of zie ik het verkeerd? :o

De maten zijn 15-20-25 en 30. Ze zijn gok ik met vulling ongeveer 9 cm. Hoog.

9

Tante Tien schreef:

Mooie taart. Hij is echt strak en hoog en zonder de lagen te kunnen zien. Knap hoor. Op de laatste foto is het bruidspaar tegen elkaar aan gedrukt. Is dat wat je bedoelde? Vind ik juist heel leuk en gezellig zo.

Tieneke

Dank je wel. Ik moet wel zeggen dat ik wel wat dikker had afgesmeerd met botercreme dan normaal. Eerst in de koelkast hard laten worden en toen nog een dun laagje. Ook de fondant had ik dikker uitgerold dan normaal.

10

Mirie schreef:
Esther68 schreef:

De maten zijn 15-20-25 en 30. Ze zijn gok ik met vulling ongeveer 9 cm. Hoog.

Dat zijn ook de maten die ik altijd gebruik. Hoogte is bij mij ook 9 cm. Maar op de een of andere manier lijt het verschil kleiner bij jouw taart. Misschien door de parelrand  :think:  Vind het mooi, deze afmetingen.
Zie nu trouwens dat je best wel een dun onderbord hebt gebruikt. Was de taart hier niet te zwaar voor? Ik heb me een keer vergist door een dun mdf plaatje te gebruiken onder een zware stapel. Bij het oppakken van de taart dacht ik 'oei! Dit gaat niet goed'. Toen heb ik er een dikker, iets grotere, mdf plaat onder gezet.
Wat er trouwens nog leuk uitzag ook :Y

11

prachtig!!

12

Heel erg mooi!

13

fantatisch, wat mooi en leuk

14

Prachtig gedaan!!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

15

Bedankt voor jullie leuke reacties.

Het onderbord vind ik inderdaad ook klein.
Ik had een groter dikker onderbord op maat laten zagen. Later bleek dat ik niet goed gemeten had en de koelkast deur toch niet goed dicht kon.
Ik heb toen een kleiner plaatje gepakt. Deze hield de taart wel goed, hoor.
Zelf vind ik een beklede drum met lint ook altijd erg mooi. Maar als ik doorreken aan het bruidspaar, dan kiezen ze toch voor een onderplaat.

16

Mooi!!!

17

heel erg mooi!

18

Waaauu!! Ik vind vooral de laatste foto & bruidspaar erg mooi en leuk!!

Heel mooi!  De kleuren komen "op locatie" nog mooier uit!!