Onderwerp: De taart waar ik bijna een jaar mee bezig ben geweest..
Vorig jaar zomer vertelden mijn neef en zijn vriendin dat ze gingen trouwen, en ze wilden graag dat ik hun bruidstaart zou maken. Destijds maakte ik net anderhalf jaar taartjes voor mezelf, maar ik had nog voldoende tijd om er wat moois van te maken, dus heb ik ja gezegd.
Ze wilden graag een strakke taart, zonder al te veel poespas. Na wat zoeken op google kwamen ze met een voorbeeld taart aan, die bleek van Eline25 te zijn. Een witte taart met wit/paarse orchideetakjes en paars lint.
Ik ben meteen begonnen met het maken van orchideeën, iets wat ik nog nooit gedaan had.
Het eerste resultaat heb ik al eens op het forum geplaats, hier nog een foto van toen:
Uiteindelijk nog veel tips gekregen en met name de knoppen opnieuw gemaakt en de takken opnieuw gebonden.
Vervolgens een proeftaartje gemaakt:
Over het proeftaartje was ik nog niet heel tevreden. Het afsmeren kan veel beter net als het strak bekleden. Daarom uiteindelijk twee keer tips gevraagd in een soort van workshop.
Uiteindelijk is dit het resultaat geworden, gevuld met citroencreme en een jam van zwarte bes. De bovenste laag is een dummy. Ik was zeer blij met en trots op het eindresultaat en het bruidspaar ook!
Het is maar goed dat ik niet met alle taarten zo lang bezig ben. Dan hou ik geen tijd over voor andere leuke dingen..
Bedankt voor het kijken (en lezen van het lange verhaal )!
Groetjes Ellen