1

Onderwerp: De taart waar ik bijna een jaar mee bezig ben geweest..

Vorig jaar zomer vertelden mijn neef en zijn vriendin dat ze gingen trouwen, en ze wilden graag dat ik hun bruidstaart zou maken. Destijds maakte ik net anderhalf jaar taartjes voor mezelf, maar ik had nog voldoende tijd om er wat moois van te maken, dus heb ik ja gezegd.

Ze wilden graag een strakke taart, zonder al te veel poespas. Na wat zoeken op google kwamen ze met een voorbeeld taart aan, die bleek van Eline25 te zijn. Een witte taart met wit/paarse orchideetakjes en paars lint.

Ik ben meteen begonnen met het maken van orchideeën, iets wat ik nog nooit gedaan had.

Het eerste resultaat heb ik al eens op het forum geplaats, hier nog een foto van toen:

https://lh3.googleusercontent.com/-uRBU0QQBbhc/URIE00nR31I/AAAAAAAABRA/jcCHJMwGeco/s1024/IMAG0122.jpg

Uiteindelijk nog veel tips gekregen en met name de knoppen opnieuw gemaakt en de takken opnieuw gebonden.

https://lh4.googleusercontent.com/-iV3yfOBvPcY/Ue62L5nykfI/AAAAAAAAB1I/vQR5aZMyHTY/s720/IMAG0166.jpg

Vervolgens een proeftaartje gemaakt:
https://lh3.googleusercontent.com/-dTBoUOG4mvc/Ue62M4HxG0I/AAAAAAAAB1Q/W7iDnK6CTJg/s720/IMG-20130503-WA0003.jpg

Over het proeftaartje was ik nog niet heel tevreden. Het afsmeren kan veel beter net als het strak bekleden. Daarom uiteindelijk twee keer tips gevraagd in een soort van workshop.

Uiteindelijk is dit het resultaat geworden, gevuld met citroencreme en een jam van zwarte bes. De bovenste laag is een dummy. Ik was zeer blij met en trots op het eindresultaat en het bruidspaar ook!

https://lh4.googleusercontent.com/-dzSlG1x-RWA/Ue623egQo3I/AAAAAAAAB1o/w7D-cybGYcI/s640/IMG-20130708-WA0000.jpg

Het is maar goed dat ik niet met alle taarten zo lang bezig ben. Dan hou ik geen tijd over voor andere leuke dingen..  :)

Bedankt voor het kijken (en lezen van het lange verhaal  ;) )!

Groetjes Ellen

2

Re: De taart waar ik bijna een jaar mee bezig ben geweest..

Heel erg mooi! Kan me voorstellen dat ze er blij mee waren.
Wat lief dat je er zoveel tijd ingestoken hebt.

.. Want taart kan altijd!!

3

Echt heel mooi zeg, mag je trots op zijn.

Daar mag je zeker trots op zijn.
Hij is prachtig!

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

5

Wow, wat een prachttaart. :thumb:
Daar mag je zeker trots op zijn. :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

6

Leuk verhaal om te lezen en mooi resultaat

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

7

Echt prachtig!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

8

Fantastisch dat je er zoveel moeite voor hebt gedaan en dat is ook te zien aan het resultaat; prachtige taart!

9

Het is te zien dat je er veel tijd en moeite in hebt gestoken. Hij is erg mooi!

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

10

dank jullie wel allemaal  :)

11

Heel erg mooi Ellen. Mijn complimenten.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

12

Heel mooi!!

13

Prachtig. En mooi je orchideeën

14

Hij is heeeeel mooi geworden!!! Wat een beloning na een jaar hard werken! En hij lijkt iig superstrak op de foto... wat was de gouden tip mbt strak bekleden?

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

15

Jolly-Joycie schreef:

Hij is heeeeel mooi geworden!!! Wat een beloning na een jaar hard werken! En hij lijkt iig superstrak op de foto... wat was de gouden tip mbt strak bekleden?

Dank voor je compliment! Ik heb meerdere tips gekregen. Vooral veel langer de tijd nemen voor het afsmeren. Zo kan de botercreme goed uitharden en gaat hij niet uitpuilen bij het bekleden. Verder op de hoeken een extra toefje botercreme om het afhangen van de hoeken tegen te gaan. Met een spuitzak de botercreme voor het afsmeren aanbrengen. Kun je meteen wat gaten/kieren in de zijkant van het biscuit vullen indien nodig..en verder na het koelen met een warm mes de oneffenheden wegwerken..

Verder bij het bekleden van de marsepein de plooien weg werken door steeds de marsepein los te maken en zacht aan de bovenkant van de plooien te duwen..en uiteindelijk veel meer tijd nemen om te smootheren.

16

Hele mooie taart !!

17

:thumb:

Zonder taart geen feest!

18

mooi,mooi, mooi, mooi, mooi!!!1

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

19

Mooie taart Ellen! Ik zag hem toevallig op de beginpagina, en dacht meteen iets te herkennen  ;) Als je volgende keer nog tips nodig hebt, mag je me gerust mailen hoor, vind ik alleen maar leuk. Top gedaan!  :thumb:

20

Supermooi geworden!

21

Mooi!

groetjes Wilma

22

leuk, een naamgenoot!

wat een super mooie taart! heel gaaf! al die moeite is er ook echt in te zien, top!

23

woe super mooi :thumb:

24

dank jullie wel!

Ik heb nu ook de foto's van de fotograaf, dan lijkt hij nog mooier..  :D

25

Eline25 schreef:

Mooie taart Ellen! Ik zag hem toevallig op de beginpagina, en dacht meteen iets te herkennen  ;) Als je volgende keer nog tips nodig hebt, mag je me gerust mailen hoor, vind ik alleen maar leuk. Top gedaan!  :thumb:

Dank je! Tijdens het maken van de taart vroeg ik me wel af, hoe heb je in vredesnaam die parels zo mooi gekregen, en hoeveel mm waren ze?  :Y