Ik weet niet hoeveel mix je hebt, maar ik zou sowieso meer gebruiken. Omdat het zoveel laagjes zijn worden ze vrij dun. Stijgt niet als geheel, dus je kunt rustig meer beslag nemen. Ik zou zeker 1,5 keer het beslag nemen van een normale taart, zo niet 2x als je een mooie hoge wilt.
Het is slim om te weten hoeveel je beslag weegt. Dit maakt het makkelijker om gelijk te verdelen over alle lagen, zodat het allemaal ongeveer even hoog wordt. Als je dat weet verdeel je je beslag door 6 (de regenboog heeft traditioneel zoveel kleuren maar je kan er natuurlijk ook meer of minder van maken). Je gooit de kleurstoffen er door heen. Goed mengen, klaar. Je kan de bakjes die je niet bakt gewoon laten staan.
En dan in je bakvorm en bakken maar. Ik heb zelf een 2e vorm gekocht met dezelfde maat speciaal voor de regenboogtaarten, omdat je dan de 2e laag alvast klaar kan maken.
Hoe lang het moet bakken ligt heel erg aan je oven. Bij mij was (ik heb inmiddels een nieuwe oven, dus nu weet ik het niet) zo dat de 6e laag veel sneller klaar was dan de 2e laag. Dus je moet het vooral goed in de gaten houden. Ik geloof dat ik gemiddeld 12 minuten per laag bakte.
Nadeel bij zulke lage laagjes is dat er nog wel eens een bruin velletje op wil komen. Die zou ik er dus afpellen als ik jou was. Sowieso is het een vrij los vel, maar het is ook mooier zonder.
En proberen. Vooral proberen en uitvinden wat jij fijn vind. Ik heb bij al mijn regenboogtaarten wel weer iets aangepast om het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken. Dat gaat niet in 1x.
O en trek er maar een middagje voor uit
Nadeel van een korte baktijd is dat je niet echt lekker rustig op de bank kan zitten tussendoor
Succes!
Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present