1

Onderwerp: HELP biscuit wil niet

Heb met funcake mix een biscuit in de oven, 20 cm doorsnee. Heb 10 minuten geklopt, zoals op verpakking staat aangegeven. Hij is nu half uurtje in de oven, hij moet nog eventjes, maar hij is amper hoger geworden! Wel een beetje maar echt niet veel! Hoe kan dat??
En ik vroeg me af, maakt het veel uit voor hoe de biscuit eruit gaat zien, hoe je het in de vorm doet? ( moet je het dan zo glad mogelijk afstrijken voor het beste resultaat?)

Bedankt

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: HELP biscuit wil niet

Bij Funcakes mix deed ik er altijd meer in dan op de verpakking staat aangegeven..hij rees bij mij ook niet heel erg.
Ik klopte iets langer en deed voor een 20 cm taart de hoeveelheden van een 25 cm taart in de vorm. Werd een stuk beter!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

3

Ik denk dat voor een duidelijk antwoord je iets meer info zal moeten geven..
- welke hoeveelheden heb je gebruikt?
- waarmee mix je?
- wat voor oven heb je?
- welke temperatuur heb je ingesteld? en wordt je oven idd ook die temperatuur?
- is het een 20 rond of een 20 vierkante vorm?

4 Laatst bewerkt door lady-vall (30-08-2013 14:38)

Ell&: bedankt, dat las ik toenet ook al toen ik een beetje ging zoeken op het forum, dat ga ik de volgende keer ook doen.

Karin09: de hoeveelheden hoe ze op het pak staan aangegeven (210 gram mix, 21 ml water, 3 eieren)
Met de handmixer, 8 minuten op de hoogste stand en 2-3 minuten op ( een na) laagste.
Heb helaas geen heteluchtoven, elektrisch dus.
Op 175 graden en dan half uur, heb ook al gelezen dat je het misschien beter kunt opbouwen beginnend bij 150 graden..
Het is een ronde vorm :) heb bakspray gebruikt en een kruisje erin gelegd van bakpapier om het er goed uit te krijgen  :)

Maar ik krijg eigenlijk nooit een hoge en mooie biscuit, en altijd een beetje bruin ipv geel.. niet aangebrand hoor! dus misschien te hoge temperatuur? Zou zo graag een mooie nette biscuit willen, dat is toch wel de basis voor een mooie taart  :|

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake