1

Onderwerp: cheesecake zonder gelatine?

Hallo allemaal,

Ik wil graag eens een cheesecake proberen, maar alle recepten die ik tot nu toe heb gevonden zijn met gelatine :/ Ik ben zelf vegetariër, dus dat wil ik eigenlijk niet gebruilen ;)
Weet een van jullie misschien een lekker recept voor cheesecake zonder gelatine? Of misschien een vega alternatief voor gelatine?
Alvast bedankt! :)

Love, peace and a blueberry muffin :P

2

Re: cheesecake zonder gelatine?

Je kunt gelatine vervangen door agar-agar.
Het bindt iets sterker, dus heb je iets minder nodig.

Succes!

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

3

Ik vind ze ook wel zonder gelatine. Google eens op new york cheesecake. Is wel een gebakken cheesecake, ik weet niet zeker of je dat ook bedoelt. Maar anders is agar-agar inderdaad een goed alternatief!

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

Oke bedankt! Ik heb nog nooit van agar-agar gehoord ( :o ) maar ik ga er naar op zoek! Zal ook eens googlen op new york cheesecake. Ik bedoelde geen gebakken, maar misschien is dat ook wel erg lekker:)

Ik heb laatst deze cheesecake gemaakt
http://cookiesandcups.com/chocolate-cov … szp=426215
Daar hoefde geen gelatine in. Was erg jummie  :Y

6 Laatst bewerkt door MamavanThom (28-08-2013 12:45)

Ik gebruik altijd dit recept voor in de taart, maar dan met de bekers Danio en dat is errrruuuggg lekker  :P.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=69296

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

7

Ik heb ook wel een lekker recept voor je als je wil. Wel een gebakken citroen cheesecake.  :9

8 Laatst bewerkt door JoriNoordenbos (28-08-2013 13:42)

Oke dankje! Heb zelf net ook een recept gezien dat me lekker lijkt van Jamie Oliver. Iemand eervaring met zijn desserts? :P Maar ik zou jouw recept ook graag nog zien Safiye!

9

Dit is dus hoe ik hem maak..Nooit mislukt eigenlijk en het recept zo vaak gedeeld met de gasten thuis :) Geen bijzonder recept maar ooh zo lekker. Ok hier komt ie!

Gebakken Citroen cheesecake

165 gram biscuit, volkoren
100 gram boter

3 pakjes van 200 gram roomkaas Philadelphia Light
1 theekopje suiker
1 zakje vanille suiker
2 eieren
200 ml slagroom
3 el meel
1 citroen rasp en sap

Bekleed een springvorm van 20-24 cm met aluminium folie.
Verwarm de oven voor op 200 graden.

Verkruimel de koekjes in de hakmolen.  Smelt de boter in de pan op laag vuur. Voeg de kruimels toe aan de boter en roer deze goed door. Verdeel de deeg over de vorm en strijk het glad met een lepel

Zet de springvorm in de koelkast.

Klop de eieren met de suiker in een kom tot een glad beslag. Voeg de vanille suiker toe en kloppen. Voeg behalve de roomkaas, de rest van de ingrediënten toe en weer kloppen. Als laatst de roomkaas en weer kloppen tot een homogeen massa.

Schenk het beslag in de vorm en bak de taart midden in de oven. 200 graden hetelucht zo'n 40 minuten. Tot de bovenkant wat bruin wordt. Als je hem eruit haalt is hij nog wel zacht in het midden, maar dat hoort.
Laat hem eerst afkoelen en zet hem dan in de koelkast. Het moet zo'n 6 7 uur in de koelkast blijven. Een dag van te voren maken doe ik meestal.

en met Kersenvlaaivulling erop vind ik hem heeerlijk!!

Succes!
Groetjes

10

Ik heb ook een hele lekkere recept van New York cheesecake.

Alleen, het recept heb ik uit Zweden meegenomen, en daar zijn recepten in milliliters aangegeven in plaats van gram. Ik ga het vertalen:

18 Digestive koekjes
50 ml suiker
100 gram boter

De koekjes in de keukenmachine doen, samen met de suiker. Het gesmolte boter door de koekjes, tot dat het een massa is. Nu in een ingeboterde vorm van ongeveer 22 cm, de koekjes-massa drukken. In 175 graden 10 minuten in de oven.

400 g Philadelphia kaas
500 g Hutte Kase
200ml demi creme-fraiche
2 eieren
150 ml suiker
vanilleextract of vanillesuiker
2 eetlepels maizena

De Philadelphia, hutte kase en suiker mengen. Doe de eieren, de vanille en maizena. Tot dat het goed gemengd is. De creme fraiche als latste eri nmengen.

Nu over de bodem die al van te voren was gebakken en afgekoeld. In 200 graden ongeveer 40 minuten bakken. De cake mag graag in de oven afkoelen, oven uit en de oven-deur halfopen, ongeveer 3 uur.

(Ik hoop dat mijn vertaling goed te begrijpen is, mijn Nederlands is soms niet zo goed voral met schrijven)