1

Onderwerp: Kenwood Patissier gekocht en al helemaal mee in de wolken

Goedenavond iedereen,

ik post niet vaak iets op dit forum (ik maak ook niet super veel taarten), maar heb vandaag wel een goede reden om iets te posten.

Vandaag heb ik namelijk de Kenwood Patissier gekocht!

Manlief had laatst met het maken van brood mijn huis-tuin-en keukenmixer "opgeblazen". Er kwam rook uit! Gelukkig doet hij het nog wel, maar botercreme's durf ik er niet meer mee te maken. Daarbij komt dat ik over 2 weken jarig ben, en de machine deze week in de aanbieding was bij de Makro.

En waarom open ik dan deze topic?
Van te voren heb ik veel gelezen en gezocht over verschillende keukenmachines, en mijn voorkeur ging uit naar deze Kenwood. Maar er bleven twijfels. Is hij wel degelijk? Wat zit er allemaal bij? Kunststof deeghaak?

En onderweg naar de winkel toe had ik nog twijfels omdat ik bovenstaande vragen nog niet beantwoord had gezien. (misschien bij topic van 2 jaar geleden, maar dat kan intussen natuurlijk veranderd zijn). En hoewel ik hem nog niet gebruikt heb, ben ik er nu al helemaal blij mee. Morgen ga ik proberen merengues te maken.

Waarom ben ik dan nu al blij? Bij het uit de doos halen merkte ik al dat het een zeer degelijke machine is. Metalen behuizing (is natuurlijk op een foto niet te zien) voelt erg goed aan.
Daarnaast voelt het omhoog zetten van de kop erg solide (niet gammel ofzo) en de kom kan je ook goed vastzetten.
De bijgeleverde deeghaak en klopper lijken van plastic, maar zijn van een geëmailleerd metaal.
Ook zit er nog een spatdeksel bij, waarop een schenkstuk gezet kan worden, een pannenlikker en een dik boekwerk met recepten.

Morgen ga ik hem uitproberen!! En dan zal ik de rest beoordelen, maar ik ben er nu al heel er blij mee.

Hopelijk helpt deze post andere mensen te overtuigen.

groetjes Michelle

2

Re: Kenwood Patissier gekocht en al helemaal mee in de wolken

ik heb dezelfde gisteren gehaald :)

ben ook benieuwd lol

Was best gewend aan mn tomado mixertje van de blokker grin

3

Re: Kenwood Patissier gekocht en al helemaal mee in de wolken

ik heb dezelfde gisteren gehaald :)

ben ook benieuwd lol

Was best gewend aan mn tomado mixertje van de blokker grin

4

Re: Kenwood Patissier gekocht en al helemaal mee in de wolken

hihi, ik had een tefal van de blokker.

hopelijk ben jij er ook super blij mee!

5

Re: Kenwood Patissier gekocht en al helemaal mee in de wolken

we zullen t morgen zien :)

meteen goed uittesten.. deze week 2 taarten, 30 cc's en een sweet table staan  grin. Hij gaat over uren maken  :D

6

Re: Kenwood Patissier gekocht en al helemaal mee in de wolken

Ik heb net mijn eerste keer geprobeerd een pavlova te maken. Hij had denk ik nog iets langer in de mixer gemogen, maar ik was bang dat hij weer slap zou worden. Hopelijk lukt het.

Moet nog wel even wennen dat hij uit zichzelf de snelheid aanpast, dat is soms een schrikmomentje, maar is wel goed dat hij dat doet (staat ook in het boekje).

Veel succes met het bakken!

7

Re: Kenwood Patissier gekocht en al helemaal mee in de wolken

ik ben benieuwd.. ik heb er zin in .. vanaaf 3 blanda 12 en 1 20 cm .. dus.. qua hoeveelheden komt t goed.
( las iets over minimaal 2 eiwitten etc)

Ben al 2 ochtenden aan t lezen over welke garde/klopper met wat  grin.:)

8

Re: Kenwood Patissier gekocht en al helemaal mee in de wolken

gewoon proberen. Ik had er 3 eiwitten ingedaan en dat ging prima. Wel een keertje omscheppen tussendoor voor het idee (weet niet of het echt nodig was)

9

Re: Kenwood Patissier gekocht en al helemaal mee in de wolken

t is prima gegaan joh.. ben allang klaar:) heerlijk zo een ding. En.. een pluspunt.. ik vind hem idd niet zo een herrie maken.