1

Onderwerp: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

Hoi Allemaal,


Ja de titel zegt het al. Wij hebben pas eind mei een Kitchenaid Artisan aangeschaft, maar als ik dan op de website van Levine lees over het verschil bij haar tussen de Kitchenaid Haevy Duty ( nog niet eens de Artisan) en de

Bear Teddy Varimixer over het mengen bij bijv het beslag en vooral het mengen van brooddeeg zegt zij dat het veel beter gemengd wordt en mooier word en dat alles bijv het brooddeeg veel beter gemengd wordt .

Ik heb er zelf nog geen brooddeeg mee gemaakt, maar het schijnt steeds omhoog te gaan en bij de Bear niet . Zij vind ook dat de cakes hoger worder met de Bear.

Ik wil er zelf ook brooddeeg mee gaan maken en ga het ook binnenkort wel zelf ervaren, maar ik ben beniewd of er sommige van jullie hier al ervaring mee hebben opgedaan.

Hoor het graag!

Groetjes Marijke

2

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

Ik heb alleen ervaring met de kitchenaid artisan en een handmixer, en ik ben dolblij met mijn Kitchenaid.
Mijn kapsels worden veel hoger dan met de handmixer, terwijl ik korter mix.... En het mengt uitstekend.
Brooddeeg heb ik er nog niet meegedaan, dat doe ik het liefst met de hand, maar wel koekjesdeeg, en deeg voor notenrepen, ik vind niet dat het met deeg of beslag extreem omhoog kruipt, wel een beetje, maar dat gaat vanzelf weer naar beneden zeg maar.

Alleen als ik kleine hoeveelheden botercreme maak (125 gram boter) dan moet ik halverwegen wel even met een spatel de crème naar beneden doen, maar als het twee keer zo veel is weer niet.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

Ik heb mijn kitchenaid nu twee in een woord super!! Geen herrie lekker stil. Luchtig beslag..... Zoek er zelfs een bij.

Bakken is mijn passie!!!

4

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

Bedankt voor jullie reactie.

Ik ben er ook heel blij mee, alleen ik wil vaker zelf brood gaan maken en ik kreeg een domper doordat ik dat allemaal lees op de website van Mw Levine.

Maar Siska mag ik eens vragen waarom doe jij brooddeeg het liefst met de hand?

En mag ik misschien dat recept voor die notenrepen?

Er is een man op ebay die de haken voor de kitchenaid pro ombouwt zegmaar voor de artisan , vinden jullie dat wat alleen je garantie vervalt dan wel.
Ik doe het ook maar niet kan altijd een andere machine aanschaffen als ik vaker brooddeeg wil maken in een machine.


Ja Manon dat vind ik ook dat het beslag luchtig is en het is ook een hele mooi machine, maar heb je er al brooddeeg mee gemaakt?

Groetjes Marijke

5

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

ik heb een kenwood major classic en een grote hobart maar
ik gebruik voor mn brooddeeg te maken een broodbak machine
die is lekker warm van binnen en ik laat m er ook altijd in tot na de eerste rijs , ik bak er dus zelden of nooit in
kijk maar eens op markplaats ze zijn vaak te koop voor een appel en een ei
eerst wou iedereen zelf brood bakken in een machine  en nu doen ze ze massaal van de hand

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

6

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

Ik bak het brood ook gewoon in de broodbakmachine. Perfect.
Kneed, rijst en bakt. Ideaal.

7

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

Oke maar die beide machines zijn toch juist erg krachtig om brooddeeg mee te mengen?

Wij hebben al een broodbak machine van Inventum, maar ik vind het brood er zo vast uitkomen of ik moet er gewoon nog meer mee experimenteren.

Maar vind jij dat het deeg goed gekneed word in de BBM, hij heeft toch maar een klein haakje of heb jij er 1 met 2 haken?

Groetjes Marijke

8

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

Roswita schreef:

Ik bak het brood ook gewoon in de broodbakmachine. Perfect.
Kneed, rijst en bakt. Ideaal.


Maar vind je niet dat het brood er zo compact uit komt? meer experimenteren denk ik dan maar.

Maar oja ik ga nu gebruik maken van speltmeel en bloem en dan is deze Inventum er niet goed schijnt het omdat het dan te lang gekneed word.

Welke bbm gebruik jij dan?

Groetjes Marijke

9

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

Marijke1981 schreef:

Bedankt voor jullie reactie.


Ik ben er ook heel blij mee, alleen ik wil vaker zelf brood gaan maken en ik kreeg een domper doordat ik dat allemaal lees op de website van Mw Levine.

Maar Siska mag ik eens vragen waarom doe jij brooddeeg het liefst met de hand?

En mag ik misschien dat recept voor die notenrepen?

Er is een man op ebay die de haken voor de kitchenaid pro ombouwt zegmaar voor de artisan , vinden jullie dat wat alleen je garantie vervalt dan wel.
Ik doe het ook maar niet kan altijd een andere machine aanschaffen als ik vaker brooddeeg wil maken in een machine.


Ja Manon dat vind ik ook dat het beslag luchtig is en het is ook een hele mooi machine, maar heb je er al brooddeeg mee gemaakt?

Ik ken iemand die een haak voor deeg aanpast, je mag me pb sturen,

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

10

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

Brood met de hand maken vind ik gewoon prettig, ik heb het gevoel dat mijn brood er beter van wordt, maar het is ook gewoon heerlijk om zo met het deeg bezig te zijn, ik doe het ook niet elke week hoor, maar soms en dan is het soms ook een manier om wat irritaties af te reageren zeg maar,

Het recept voor mijn notenrepen heb ik bij de recepten geplaatst, "koolhydraatarme notenrepen" heet het topic

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

11 Laatst bewerkt door Marijke1981 (20-08-2013 11:07)

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

Dat is wel een goede ja  :lol:  als je irritaties hebt daar lekker op af reageren.

Ik wil op een gegeven moment als er tijd voor is wel vaker brood gaan maken, en dan word het denk ik wel zwaar om altijd met de hand te kneden.

En je kneed toch ook nog altijd wel met de hand na.

Ik zal kijken bij je recept.

Groetjes Marijke

12 Laatst bewerkt door Marijke1981 (26-08-2013 07:45)

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

connie11 schreef:
Marijke1981 schreef:

Bedankt voor jullie reactie.


Ik ben er ook heel blij mee, alleen ik wil vaker zelf brood gaan maken en ik kreeg een domper doordat ik dat allemaal lees op de website van Mw Levine.

Maar Siska mag ik eens vragen waarom doe jij brooddeeg het liefst met de hand?

En mag ik misschien dat recept voor die notenrepen?

Er is een man op ebay die de haken voor de kitchenaid pro ombouwt zegmaar voor de artisan , vinden jullie dat wat alleen je garantie vervalt dan wel.
Ik doe het ook maar niet kan altijd een andere machine aanschaffen als ik vaker brooddeeg wil maken in een machine.


Ja Manon dat vind ik ook dat het beslag luchtig is en het is ook een hele mooi machine, maar heb je er al brooddeeg mee gemaakt?

Ik ken iemand die een haak voor deeg aanpast, je mag me pb sturen,


Nadenken, nadenken, ben nog steeds aan het nadenken of ik die aangepaste deeghaak wil gaan kopen voor de artisan   :think:

Groetjes Marijke

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

Ik heb gisteren mijn brooddeeg gemengd in de kitchen aid en het werkte super

14

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

janneke@britt schreef:

Ik heb gisteren mijn brooddeeg gemengd in de kitchen aid en het werkte super


Is dat ook de kitchenaid artisan? en zo ja gebruik je dan de deeghaak die er bij zit of heb je de aangepaste haak gekocht?

Groetjes Marijke

15

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

waarom probeer je het niet gewoon uit?
op you tube staan verschilldende filmpjes van KA´s die brooddeeg maken, dus gewoon doen,
trekt ie het niet, ga je gewoon met de hand verder, maar ik denk niet dat het nodig is.

Re: moet ik nu spijt hebben van aankoop Kitchenaid Artisan

Marijke1981 schreef:
janneke@britt schreef:

Ik heb gisteren mijn brooddeeg gemengd in de kitchen aid en het werkte super


Is dat ook de kitchenaid artisan? en zo ja gebruik je dan de deeghaak die er bij zit of heb je de aangepaste haak gekocht?

Ik gebruik de haak die er bij zit en ja heb de artisan