Onderwerp: graag tips voor het bekleden zonder scheurtjes
Cupcakes bekleden dat gaat heel goed, geen problemen heb ik ermee, rolfondant of marsepein of marsfont... Maar bij cakes bekleden gaat nogsteeds niet zo goed bij mij.
Nu heb ik dus op internet voor informatie hierover gezocht en ook youtube videos gekeken. Maar ik krijg dus soms informatie die dus heel erg verschillend is. Dus ik wou vragen als iemand nog een paar goede tips kan geven?
Ik las bijvoorbeeld ergens dat het helpt als je botercreme een dunnere consistencie heeft, want als die botercreme te dik is heb je kans dat de cake scheurt tijdens het bekleden. Nu heb ik dus ergens anders gelezen dat zodra je de taart klaar heb met de botercreme laag, dat je de taart dan minstens een halfuur in de koelkast moet laten staan, en dat je de taart makkelijker kan bekleden als de botercreme iets harder is geworden. Maar ik vind dit tegenstrijden wat ik eerst heb genoemd.
Dus wat is het beste? Dat de creme nog zacht en op kamertemperatuur of dat de taart eerst even in de koelkast lig?
Nog een vraag. Wat is het beste, heel veel botercreme of weinig voor dat je de taart gaat bekleden?
Ik heb ook begrepen dat de kwaliteit van de rolfondant of marsepein belangrijk is.