EikeGuppie schreef:@ppeltje schreef:Red velvet smaakt naar chocolade, maar dan net even anders.
Ik vind het heel lekker.
De hoeveelheid rode kleurstof is afhankelijk van de dikte ervan. Neem je vloeibare, zul je iets meer nodig hebben dan met een pasta bijvoorbeeld. Je hebt het hier dan over een eetlepel vloeibare kleurstof of een kleine theelepel pasta. Niet zo heel erg veel dus hoor. 
waar kan je die vloeibare kopen en zitten aan allebei extra smaakstoffen? Ik weet er echt niks vanaf, maar wat gebruik jij of wat vind jij handiger te gebruiken, want je kan het allebei toch ook gebruiken voor het kleuren van je fondant??
Het is alleen kleurstof; er zit dus geen smaak aan.
Voor het kleuren van red velvet cake kun je vrij goedkoop vloeistof kopen bij bijv. een toko. Maar als je het wilt gebruikt om ook fondant mee te kleuren zou ik toch echt voor de pasta gaan. (Jamin heeft volgens mij de potjes van Wilton. Deze zijn heel goed) De vloeibare zorgt er namelijk voor dat fondant veel te plakkerig wordt om mee te werken, omdat je er meer van toe moet voegen om een mooie kleur te verkrijgen.
Overigens koop ik mijn rode fondant altijd voor-gekleurd, daar het heel erg moeilijk is om zelf een mooie rode kleur te maken; wordt bijna altijd roze.
Het kleuren van marsepein is wel een stuk gemakkelijker, want dat pakt veel sneller kleur op. (maar ik lust geen marsepein, dus gebruik ik het eigenlijk ook niet)
Ik hoop dat je wat kunt met mijn antwoorden.
Succes in ieder geval!
Dat is toch een TAART waard!