1

Onderwerp: is het bakken van en redvelvet taart zeker de moeite waard?

IK heb nog nooit een redvelvet taart geproefd, maar ik zie dat ze het vaak on programma's. Waar smaakt dat naar? En is het echt zoje de rooie lekker? Want ik las dat je de rode kleur van kleur krijgt, maar waar haal je zoveel vandaan??

Ik weet het het zijn veel vragen :lol:
Maar ik hoop dat ze beantwoord worden!

2

Re: is het bakken van en redvelvet taart zeker de moeite waard?

De rode kleur doet niets af of toe aan de smaak, maar omdat de taart van origine rood is (toen veroorzaakt door de cacao) wordt dat nog steeds zo gemaakt. Nu gaat er dus kleurstof doorheen, maar hoeveel je er in moet doen hangt af van het merk dat je gebruikt en hoe rood je het wilt hebben. Ik heb een keer de cuppies gemaakt en die waren idd wel lekker! Het bijzondere in de smaak werd voor mijn idee vnl veroorzaakt door de azijn.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Is dat zo'n kleur pasta die je bij de jamin kan kopen? Of echt vloeibaar vloeibaar? Gebruikte je dan ook de icing van mascarpone?

4

Die van de jamin ken ik niet en van vloeibaar heb je zeker heel veel nodig.

Ik heb er toen geen icing bij gemaakt. Ik had nog even geen zin om daar een melkvrije poging aan te wagen. ;) Ik heb ze gemaakt om de smaak te testen en omdat dochterlief er erg veel zin in had.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Ik heb er eens cupcakes van gemaakt (Funcakes red velvet mix uitgeprobeerd) en ik vond ze erg lekker!
Smaakt naar chocolade.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

6

Red velvet smaakt naar chocolade, maar dan net even anders.
Ik vind het heel lekker.
De hoeveelheid rode kleurstof is afhankelijk van de dikte ervan. Neem je vloeibare, zul je iets meer nodig hebben dan met een pasta bijvoorbeeld. Je hebt het hier dan over een eetlepel vloeibare kleurstof of een kleine theelepel pasta. Niet zo heel erg veel dus hoor.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

7

@ppeltje schreef:

Ik vind het heel lekker.
De hoeveelheid rode kleurstof is afhankelijk van de dikte ervan. Neem je vloeibare, zul je iets meer nodig hebben dan met een pasta bijvoorbeeld. Je hebt het hier dan over een eetlepel vloeibare kleurstof of een kleine theelepel pasta. Niet zo heel erg veel dus hoor.  ;)

waar kan je die vloeibare kopen en zitten aan allebei extra smaakstoffen? Ik weet er echt niks vanaf, maar wat gebruik jij of wat vind jij handiger te gebruiken, want je kan het allebei toch ook gebruiken voor het kleuren van je fondant??

8

EikeGuppie schreef:
@ppeltje schreef:

Ik vind het heel lekker.

waar kan je die vloeibare kopen en zitten aan allebei extra smaakstoffen? Ik weet er echt niks vanaf, maar wat gebruik jij of wat vind jij handiger te gebruiken, want je kan het allebei toch ook gebruiken voor het kleuren van je fondant??

Het is alleen kleurstof; er zit dus geen smaak aan.

Voor het kleuren van red velvet cake kun je vrij goedkoop vloeistof kopen bij bijv. een toko. Maar als je het wilt gebruikt om ook fondant mee te kleuren zou ik toch echt voor de pasta gaan. (Jamin heeft volgens mij de potjes van Wilton. Deze zijn heel goed) De vloeibare zorgt er namelijk voor dat fondant veel te plakkerig wordt om mee te werken, omdat je er meer van toe moet voegen om een mooie kleur te verkrijgen.

Overigens koop ik mijn rode fondant altijd voor-gekleurd, daar het heel erg moeilijk is om zelf een mooie rode kleur te maken; wordt bijna altijd roze.
Het kleuren van marsepein is wel een stuk gemakkelijker, want dat pakt veel sneller kleur op. (maar ik lust geen marsepein, dus gebruik ik het eigenlijk ook niet)  :rolleyes:

Ik hoop dat je wat kunt met mijn antwoorden.
Succes in ieder geval!

9

dankjewel! Ik ga de kleurstof bij jamin halen!

10

:thumb:

11

of je koop kant en klare red velvet mix in de webshop  :D

12

cis78 schreef:

of je koop kant en klare red velvet mix in de webshop  :D

Wat moet je daar dan bij toevoegen?

13

Water en olie.
Meer niet(zo even uit mijn hoofd)
Zijn HEERLIJK!!!!

14

babycake schreef:

Water en olie.
Meer niet(zo even uit mijn hoofd)
Zijn HEERLIJK!!!!

En eieren. Hij is inderdaad heerlijk, toevallig van de week nog gemaakt. Zelf vind ik het heerlijk met de roomkaas topping, maar van de week gevuld met kersenjam en witte chocoladecrème.

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

15

Dames dames wat maken jullie het me moeilijk! :+
Is de kant en klare mix lekkerder of gewoon minder moeite? En dat ze eigenlijk even lekker zijn? Want dat is natuurlijk het belangrijkste!

16

Ik vind red velvet echt niet lekker. Heb het gemaakt voor valentijn, maar ik had heel veel botercreme nodig om het op te kunnen eten :P

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

17

ik vind botercreme niet lekker, maar dat ligt zoizo aan mij want ik hoorde dat je lang moet mixen om het lekker te krijgenxD maar waarom is het dan niet lekker? had je recept of kant en klare mix? Want de meesten vinden het heel lekker.

18

Ik heb het persoonlijk 1 x gedaan. En voor mij persoonlijk.. voegde het niks toe. Niet de moeite waard dus.

Carpe diem!

19

Evak schreef:

Ik heb het persoonlijk 1 x gedaan. En voor mij persoonlijk.. voegde het niks toe. Niet de moeite waard dus.

Bedoel je de taart?

20

ik vind hem lekker, maar een brownie met stukjes caramel en witte chocola erdoor vind ik veeel lekkerder  :9

21

EikeGuppie schreef:

ik vind botercreme niet lekker, maar dat ligt zoizo aan mij want ik hoorde dat je lang moet mixen om het lekker te krijgenxD maar waarom is het dan niet lekker? had je recept of kant en klare mix? Want de meesten vinden het heel lekker.

Ik heb hem via een recept gemaakt, ik gebruik niks kant en klaar. Maar ik vond het niet lekker, een te bittere smaak geloof ik. Is al weer een half jaar geleden, dus ik weet het niet zeker meer, maar het was wel een gigantische tegenvaller. Na zoveel moeite verwacht je ook iets lekkers

Maar ik ben nogal een zeur met eten, ik lust ook geen roomkaas bijv. dus het zou ook heel goed aan mij kunnen liggen :P

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

22

EikeGuppie schreef:
Evak schreef:

Bedoel je de taart?

Ja. Redvelvet qua smaak. Terwijl ik wel een chocolade fan ben hihi

Carpe diem!