1 Laatst bewerkt door keukentje (21-08-2013 18:35)

Onderwerp: Frambozen snoepjes

Voor ongeveer 24 stuks.
2 eieren,
160 gr suiker,
140 gr nesquick,
1 eetl maizena,
200 gr gemalen amandelen.

Ei en suiker samen schuimig roeren, ong 5 min. chocola en maizena toevoegen, als alles goed vermengt is het amandel meel toevoegen en goed door kneden. Tissen folie uitrollen tot ong 7 mm dik, 15 koelen.
Deeg in 4 cm grote vierkantjes snijden, 1 framboos in het midden leggen en het deeg eromheen vouwen en rollen (als gehaktballetje), met behulp van een bloem aan de handen. Op een met bakpapier belegde bakplaat leggen en de rest afmaken.
Oven op 240 graden verwarmen, bakplaat er in en 6 min bakken, uit de oven nemen, op bakblik iets af laten koelen en daarna op een rooster goed laten koelen, voor gebruik nog met poeder suiker bestuiven. In de koelkast 2 dgn houdbaar.

Succes en smakelijk snoepen.

Christine.

2

Re: Frambozen snoepjes

Klinkt lekker, heb je er ook een foto van?

3

Re: Frambozen snoepjes

Ze zien er een beetje uit als grote pepernoten.

Christine.

4

Re: Frambozen snoepjes

Oke dank je wel ga het is proberen :)

5

Re: Frambozen snoepjes

heb ze gemaaakt vanmiddag! en ze waren verrukkelijk :9  :9

omdat ik mijn deegroller niet kon vinden, was het deeg een beetje dikker geworden, en de omhulsels dientengevolge ook :o ,
dus ook iets langer gebakken.had er ook geen 24 :nooo

verder heb ik 40g cacao gebruikt, aangevuld met bloem, vond het wel heel veel cacao anders.

bedankt voor dit heerlijke recept :thumb:

6 Laatst bewerkt door keukentje (21-08-2013 18:37)

Re: Frambozen snoepjes

omakneeltje schreef:

heb ze gemaaakt vanmiddag! en ze waren verrukkelijk :9  :9



verder heb ik 40g cacao gebruikt, aangevuld met bloem, vond het wel heel veel cacao anders.

bedankt voor dit heerlijke recept :thumb:

Fout gemaakt met typen, het moet Nesquick zijn, of toch zoals jij deed met 40 gram cacao poeder.

Christine.

7

Re: Frambozen snoepjes

keukentje schreef:
omakneeltje schreef:

heb ze gemaaakt vanmiddag! en ze waren verrukkelijk :9  :9



verder heb ik 40g cacao gebruikt, aangevuld met bloem, vond het wel heel veel cacao anders.

bedankt voor dit heerlijke recept :thumb:

Fout gemaakt met typen, het moet Nesquick zijn, of toch zoals jij deed met 40 gram cacao poeder.

oh, gelukkig maar dat ik het toevallig goed had gedaan ;) ,
vind ze evengoed genoeg naar chocola smaken :Y