1

Onderwerp: Erie-taart

Mijn vriend werkt bij Erie (bedrijf dat waterontharders verdeeld) en omdat ik mij gisteren verveelde had ik een taartje voor zijn werk gemaakt.
Weer niet helemaal gelukt, scheuren enz...  :(

Bij mij mislukt het altijd om de taart te bekleden, ofwel heb ik niet ver genoeg uitgerold ofwel te dun, ...
Hebben jullie misschien tips voor mij zodat mijn taart wat strakker kan worden?

afgesmeerd met roomboter met aardbeienconfituur

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-WEPQVUTD.jpg

Re: Erie-taart

langer doorkneden van tevoren helpt soms ook. Al doende leert men toch?

3

Vonden ze vast leuk op zijn werk  :) , wat betreft het te kort uitrollen, meten is weten, ik meet altijd de hoogte nadat ik heb gevuld en afgesmeerd, maal 2 plus het aantal cm in de breedte (of lengte... hoe je het wil zien haha). Ik heb een mat waarop de maten staan dus dan weet ik precies tot waar ik minimaal moet uitrollen, ik rol altijd nog een klein beetje verder voor wat speling, mat ondersteboven en voorzichtig "afpellen". Verder wat betreft scheuren, niet te dun uitrollen en niet te veel en niet te weinig kneden, en als de fondant er net op ligt helpt het soms ook om even de randjes met crisco in te smeren. En zoals Saskia al zei, aldoende leert men. Heb er ook even over gedaan, heel wat leermomentjes gehad :o  :lol:

you can't buy happines but you can buy chocolate, that's kind of the same thing ;-), voor meer taartjes kan je ook mijn fb pagina bekijken https://www.facebook.com/youcake.nl

4

Vind het een leuk taartje en heel lief van je , om een taartje voor ze te maken. Daar zullen ze vast blij mee geweest zijn .
Het is wat ze al hebben gezegd , veel oefenen . Komt wel goed  ;)

5

Mercikes voor de tips.
Heb mij ondertussen ingeschreven voor een basisworkshop taarten bekleden en hoop dat ik daar ook heel veel ga leren.
Hopelijk binnekort super strakke taarten van mij hier op het forum  :)

6

Mercikes voor de tips.
Heb mij ondertussen ingeschreven voor een basisworkshop taarten bekleden en hoop dat ik daar ook heel veel ga leren.
Hopelijk binnekort super strakke taarten van mij hier op het forum  :)