Onderwerp: Ganache niet mijn ding
Heb gisteren volgens het recept hier, de overige topics en YouTube Michelle de ganache gemaakt om af te smeren. Dat was 1 groot drama dus dat doen we nooit meer. Ik wil wel heel graag de ganache maken om te overgieten omdat eigenlijk niemand hier van marsepein houdt. En om nou steeds al het marsepein de vuilnisbak in te zien verdwijnen is ook zo wat.
Ik had gisteren nog wat slagroom en chocolade over dus wat was begonnen als 2de poging ganache om af te smeren is geëindigd in een soort gietbare ganache. De taart was nog niet eens gevuld dus heb het op een koele plek met plastic folie OP de ganache bewaard. Weet niet of het nu nog te gebruiken is. Wat mij opviel is dat het wel een soort klont was, wel vloeibaar maar ik had het idee dat als ik dit zou gieten, de hele massa in een keer als een soort slijm uit mijn bakje zou glijden... Dat is niet goed denk ik. Wat gaat er dan fout? Ik heb gewoon de slagroom van de AH gebruikt, gebruik ik altijd en chocolade extra puur van de Dirk. 76%.
Nog een vraag ik heb chocolade biscuit en als vulling, slagroom en aardbeien bavarois. Moet ik dit echt afsmeren en dijkjes maken van botercreme als ik ganache wil gieten? Botercreme en ganache... Kan mij niets voorstellen bij die combi. En die smeerbare ganache doe maar niet meer.