1

Onderwerp: 1:1 Botercreme tips!

Hoi allemaal,

Graag wil ik mijn ervaring delen voor een lekkere 1:1 botercreme om mee af te smeren. Uiteindelijk heb ik ook onwijs veel tips van jullie gehad. Hoop dat jullie er iets aan hebben.

250 gr. roomboter zonder zout
250 gr. suikerbakkerspoeder van Funcakes

Eerst doe je de roomboter zo'n 20 sec. in de magnetron. Dan smelt hij een beetje. Mixen tot het romig wit wordt. Daarna voeg je stuk bij stuk een deel suikerbakkerspoeder toe (die gezeefd is). Dit ongeveer 10 minuten mixen. Je proeft dan bijna geen poedersuiker in de botercreme en zeker niet als je de taart gaat eten :)

Suikerbakkerspoeder werkt beter dan de gewone poedersuiker.

2

Re: 1:1 Botercreme tips!

Zal t eens proberen..dank voor de tip!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

3

Hoi,

Dank voor de tip, het klinkt goed!  :thumb:

Is het ook zo fijn en makkelijk smeerbaar als de botercreme van de mix?

Verneem graag, groetekes Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

4

Uhm..... :o is dit niet dezelfde bc (1:1) als die links bij de recepten staat? Behalve dan het kleine verschil dat je suikerbakkerspoeder ipv poedersuiker gebruikt... ;)
Ik gebruik ook al jaren de sbp omdat dit inderdaad fijner is dan de ps.

@Indira: deze is na het mixen iets slapper dan de bc van de mix. Eigenlijk te slap om mee af te smeren. Daarom laat ik de bc altijd even staan zodat deze wat steviger wordt, maar dan is deze fijner dan de bc van mix, die te slap blijft. Met deze bc smeer ik alleen af (net als zovelen  ;) ) omdat deze als vulling niet echt lekker is, maar wel veiliger voor de marsepein/fondant ivm smelten (al zijn de meningen hierover sterk verdeeld op het forum  ;) ) Ik vind deze zelfs fijner om mee af te smeren dan de mix, omdat deze in de koelkast steviger wordt, waardoor je strakkere taarten krijgt. Ik tenminste wel  ;)

5

:Y  ik durfde het niet te zeggen, maar dit is de gewone afsmeerbotercreme die 'wij' al jaren gebruiken :)
alleen doe ik het niet in de magnetron maar haal ik het een dag van tevoren uit de koelkast.

6

Voor het afsmeren doe ik hem weer in de koelkast zodat hij een beetje dik wordt. Dan kan je hem goed gebruiken.

Het verschil zit in het smelten en de soort poedersuiker. Voor de rest is er idd niks anders aan. Maar juist die 2 dingen, zorgen ervoor dat het beter smaakt. En daarom wilde ik het delen :)