Onderwerp: help!!!!! baktijd en temperatuur macarons

Hoe lang en welke tempratuur bak je macarons?dan is het weer te hoog dan dan weer te kort ,help

2

Re: help!!!!! baktijd en temperatuur macarons

ik heb je titel wat meer inhoud gegeven........alleen help!!!! is wel erg weinig om de aandacht te krijgen van degenen die iets over macarons weten  ;)

Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar complete mislukkingen dus kan je niet helpen  :s

3

Welk recept heb je gebruikt, wat heb je precies wel/niet gedaan?

4

Ik gebruik het recept van Meentje en bak ze 25 minuten op 150 graden elektrisch

5

Mijn ervaring, na een recept of 6 (en natuurlijk gaat het laatste recept prima! ;) ), is dat het zéér nauw luistert bij macarons...... Het wordt niet voor niks gezegd dat dit enorm moeilijke koekjes zijn om goed te maken....  :s  :shh:

6

Annick, ben wel benieuwd bij welk recept jij de beste ervaringen hebt.
Ik heb tot nu toe het recept van Meentje en uit het boek van Lindsay uitgeprobeerd. Het laatste ging het beste.

7 Laatst bewerkt door annick67 (06-08-2013 22:35)

Het recept van Meentje komt van Laduree, als ik het goed gelezen heb (vrijwel dezelfde tekst etc.). Verder heb ik geprobeerd onder andere Italiaanse- en Franse Meringue van Christophe Felder, Laduree, Annie Rigg en vast nog meer........

Op 3 september ga ik naar Amsterdam voor een workshop bij Douglas Delights, daar eens kijken en vast nog veel leren :D

Ik weet uit mijn hoofd niet welke het beste werkt, dat ligt ergens beneden.....sorry ik denk dat ik teveel geprobeerd heb om tot dit resultaat te komen....  :o  ;)

Bedankt voor jollie reacties ga nog een keer proberen als dit lukt horen jullie het

9

annick67 schreef:

Het recept van Meentje komt van Laduree, als ik het goed gelezen heb (vrijwel dezelfde tekst etc.). Verder heb ik geprobeerd onder andere Italiaanse- en Franse Meringue van Christophe Felder, Laduree, Annie Rigg en vast nog meer........

Op 3 september ga ik naar Amsterdam voor een workshop bij Douglas Delights, daar eens kijken en vast nog veel leren :D

Ik weet uit mijn hoofd niet welke het beste werkt, dat ligt ergens beneden.....sorry ik denk dat ik teveel geprobeerd heb om tot dit resultaat te komen....  :o  ;)

Toch eventjes reageren... Dezelfde tekst als Laduree etc...  :nooo

10

meentje schreef:
annick67 schreef:

Toch eventjes reageren... Dezelfde tekst als Laduree etc...  :nooo

Dan zal er een (heel?) klein verschil in zitten....... waar ik ongetwijfeld helemaal overheen gelezen heb.