Onderwerp: [FEEDBACK] mislukte kasteeltaart
Onlangs kreeg ik de vraag om een taart te maken voor een verjaardag. De jongen in kwestie staat zot van draken en ridders. Ik kreeg toen het idee van een kasteeltaart met een draak op te maken.
De dame in kwestie wou eerder een gewone taart met een marsepeinen draak op.
Het idee bleef in men hoofd, dus dacht ik, ik maak er gewoon eens één en ik schenk ze dan wel aan een jeugdvereniging...
Met het warme weer had ik heel wat problemen om de fondant hard te krijgen... ondanks het gebruik van tylose. Elke keer moest ik onderdelen in de frigo plaatsen om ze terug wat stevig te krijgen.
Bijgevolg zijn mijn torens volledig mislukt. De kantelen vielen steevast om als de taart 10min uit de koelkast kwam...
Uiteindelijk had ik de taart opgegeven! dus de verder afwerking is ook helemaaaal niet ok.... dus gelieve daar niets op te zeggen... die kon inderdaad veel beter... Waar ik graag tips over wil is, hoe werk je met rolfondant met warm weer? En hoe zorg ik er voor dat dunne stukjes (zoals de kantelen) hard blijven!
Ik schaam me best over de taart, maar door ze hier te posten hoop ik op goede tips, zodoende ik binnenkort een nieuwe poging kan ondernemen en ze wel doen lukken!
Alvast bedankt voor de feedback!