1

Onderwerp: Tylose

Ik had al heel veel topics gelezen over dit onderwerp.. ik had alleen nog een vraag...

je moet dus tylose min. 2 uur laten inwerken, en je kan het in de oven doen op 40 graden, 30 minuten in de oven. Je gebruikt 2 theelepels ong. op 500 gr fondant...

maar nu is mijn vraag: Waar moet je fondant inwerken... Ik heb begrepen dat het gewoon in een kast moet.. maar moet je het inpakken in huishoudfolie ofzo??

2

Re: Tylose

Tylose hoeft niet in te werken............je kan het nadat je het door je fondant hebt gekneed meteen gebruiken.......daarna laten uitharden (en stofvrij bewaren)

3 Laatst bewerkt door PhyliciaKeizer (31-07-2013 15:59)

Karin09 schreef:

Tylose hoeft niet in te werken............je kan het nadat je het door je fondant hebt gekneed meteen gebruiken.......daarna laten uitharden (en stofvrij bewaren)

oke, maar ik had gelezen dat het moet inwerken, het liefst 24 uur, want ik wil een strik maken met van die lussen... maar bedankt

bewerkt: En dat kan dus wel gewoon in de oven uitharden, en daarna bewaren in een tupperware?

4 Laatst bewerkt door Carien (31-07-2013 16:16)

je kunt het 24u laten inwerken, maar dat hoeft niet persé :) 
Voor een lussenstrik zou ik het wel een paar uur laten intrekken denk ik, is het alvast wat steviger :Y

Je hoeft fondant met tylose niet in de oven te doen :nooo Je boetseersel/strik gewoon in een droge kast laten drogen aan de lucht kan ook heel goed :Y

Laatst was de luchtvochtigheid heel groot én het was erg warm, dan droogt het praktisch niet :s Dan kun je je 'affe' strik op 50gr in de oven doen, een half uurtje ofzo. In de oven laten afkoelen; door de warmte is de fondant weer zacht geworden. Wanneer het afgekoeld is is de fondant hard.
Maar dat is dus niet persé nodig :nooo  alleen bij haast of raar weer :)

De strik de klaar is, in een droge kast bewaren, stofvrij maar niet in een afgesloten bak. In dat laatste geval heb je kans dat het weer zacht wordt :s 

Je kunt fondant met tylose erdoor bewaren in een diepvrieszak, alle lucht er goed uitdrukken en dichtknopen. Dan in een goed afsluitende bak doen. Op den duur zal het toch hard worden, dus best is niet veel meer aanmaken dan dat je nodig hebt :)
Losse fondant nooit in de koelkast bewaren, daar is het vochtig...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

je kunt het 24u laten inwerken, maar dat hoeft niet persé :) 
Voor een lussenstrik zou ik het wel een paar uur laten intrekken denk ik, is het alvast wat steviger :Y

Je hoeft fondant met tylose niet in de oven te doen :nooo Je boetseersel/strik gewoon in een droge kast laten drogen aan de lucht kan ook heel goed :Y

Laatst was de luchtvochtigheid heel groot én het was erg warm, dan droogt het praktisch niet :s Dan kun je je 'affe' strik op 50gr in de oven doen, een half uurtje ofzo. In de oven laten afkoelen; door de warmte is de fondant weer zacht geworden. Wanneer het afgekoeld is is de fondant hard.
Maar dat is dus niet persé nodig :nooo  alleen bij haast of raar weer :)

De strik de klaar is, in een droge kast bewaren, stofvrij maar niet in een afgesloten bak. In dat laatste geval heb je kans dat het weer zacht wordt :s 

Je kunt fondant met tylose erdoor bewaren in een diepvrieszak, alle lucht er goed uitdrukken en dichtknopen. Dan in een goed afsluitende bak doen. Op den duur zal het toch hard worden, dus best is niet veel meer aanmaken dan dat je nodig hebt :)
Losse fondant nooit in de koelkast bewaren, daar is het vochtig...

HEEEEEEELLLL erg bedankt :) voor je mega-uitgebreide antwoord, ik ga morgen die strik maken :)

6

Als ik tylose in laat werken kan ik er helemaal niks meer mee. Lijkt wel een blok beton... Ik maak de strik zeker wel een dag of 3 van tevoren. In de oven heb ik nooit gedaan omdat ik eigenlijk altijd ruim van tevoren werk, zodat digniteit hoeft.
Succes met je strik  :)!

Welke fondant gebruik je eigenlijk? Bij mij hardt de ene fondant sneller uit dan de andere...

Esther68 schreef:

Als ik tylose in laat werken kan ik er helemaal niks meer mee. Lijkt wel een blok beton... Ik maak de strik zeker wel een dag of 3 van tevoren. In de oven heb ik nooit gedaan omdat ik eigenlijk altijd ruim van tevoren werk, zodat digniteit hoeft.
Succes met je strik  :)!

Welke fondant gebruik je eigenlijk? Bij mij hardt de ene fondant sneller uit dan de andere...

Oh, dan ga ik het zeker niet in laten werken, en dan moet ik vandaag eigenlijk de strik maken, maar ik ben vergeten tylose te bestellen (domdomdom) dus nu heb ik nog even niks, en bij de apotheek deden ze heel vaag.. dat het duur was en dat het niet kon ofzo... maar ik ga vandaag nog even kijken naar een nieuw boutique bij ons in de buurt.. ik gebruik funcakes fondant

8

tylose bij de apotheek  :think:

Karin09 schreef:

tylose bij de apotheek  :think:

Jep maar dan onder een andere naam

wordt gebruikt als pil verdikkingsmiddel