1 Laatst bewerkt door Sacha70 (03-07-2013 11:41)

Onderwerp: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

Hallo,

Ik het ergens gelezen dat je beter poedersuiker kan gebruiken om af te smeren omdat van suikerbakkerspoeder het fondant uit zou drogen omdat  er gedroogde glucose stroop inzit en dit vocht aan zou trekken.
( hij wordt daarna met fondant bekleed)
Wat is jullie ervaring? Morgen mijn eerst bruidstaart en dacht een flinke zak poedersuiker gekocht te hebben , maar dit is suikerbakkerspoeder.
Voor de vulling ga ik wel suikerb. Poeder gebruiken.

Verder ga ik 3 lagen stapelen 30,25,20 en deze met een dowel vastzetten. Ik denk eerst de eerste twee, dan de dowel erdoorheen en dan op een klein stukje dowel de derde erop prikken. Dan blijft de bovenkant dicht. Ik gebruik harde zilveren taartbodems(4mm) waar ik een gaatje alvast heb gemaakt. Taart moet nog een goed uur in de auto, en wordt opgehaald. Ik rij dus niet zelf.

Alvast bedankt.

2

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

Ik gebruika ltijd suikerbakkerspoeder en ik vind het niet extreem uitdrogen ofzo dus ik zou het gewoon gebruiken voor mijn botercreme.

Moet je niet al je taarten dowelen en stapelen. Tussen de onderste twee taarten moeten ook echt karton en dowels zitten om ervoor te zorgen dat het geheel niet instort door het gewicht.

Een andere optie om ervoor te zorgen dat je taart heel op plaats van bestemming komt is op locatie opstapelen en afwerken.
Vaak kan je bij de trouwlocatie best een uurtje eerder afspreken, zodat je in een aparte ruimte in alle rust je taart kan stapelen en afwerken.
Het is wat meer spullen meezeulen, maar je hebt de minste kans op schade.

Succes met je taart!

3 Laatst bewerkt door Sacha70 (03-07-2013 12:14)

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

Thx, ja voor de onderste heb ik holle kunststof douwels, en voor de bovenste  houten. En dan 1 houten door de taarten. Ik heb al eens eerder gestapeld , maar deze bleef thuis. Nu ivm vervoeren een extra door alle taarten heen. En onder beid een 4 mm dik onderbord, en onder de hele taart een taart plateau van 1 cm dik.
Ben benieuwd hoeveel ik slaap. Moet een strakke taart worden.
Alleen de middelste een ruitpatroon, en op de bovenst een roos( denk 3).
Verder verschillende satijnen linten gekocht, kan ik kijken welke het mooiste is de transparante met een randje satijn of gewoon wit. Om de onder randen af te werken. Normaal maak ik een parelrand. Maar dit is wel chique voor een bruidstaart( satijn)


Bedank in ieder geval voor je snelle reactie

4

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

Klinkt goed!

Wel het eindresultaat posten he ;) Kunnen we op het forum ons ook nog eventjes vergapen aan je kunstwerk.

5 Laatst bewerkt door Sacha70 (03-07-2013 12:29)

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

Ja, zal ik doen.
Het is alleen altijd lastig dat jeje foto eerst via mijnfotoalbum moet doen.
Zou handig zijn als het rechtstreeks kan. Net als facebook. :Y

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

Sacha70 schreef:

Ja, zal ik doen.
Het is alleen altijd lastig dat jeje foto eerst via mijnfotoalbum moet doen.
Zou handig zijn als het rechtstreeks kan. Net als facebook. :Y

Als je je foto op fb plaatst, kun je m van daar uit ook hier plaatsen;
met je rechter muisknop op de foto, eigenschappen en dan de link hier plaatsen. Eerst op t fotolinkje boven je bericht klikken!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

7

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

Oh bedankt, weer een tip . Ga ik proberen

8 Laatst bewerkt door Sacha70 (06-07-2013 20:50)

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

http://www.mijnalbum.nl/Album=CNA3XQ8S#KXEYKQFN

Hier is hij dan :Y

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-KXEYKQFN.jpg

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

10

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

ik kreeg alleen de link erop, vorige keer lukte het me wel. maar jou lukte het dus om mijn foto wel in zicht te krijgen thx

11

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-KXEYKQFN.jpg

12

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

. 3 nieuwe bakpannen.10 cm hoog. De onderste grote had ik nl. nog niet, en de met de andere moest ik steeds een rand bakpapier maken(dat hoeft nu niet meer)
Stevige onderborden 4mm bij de bovenste 2.
Gaatje ingemaakt en douwel erdoorheen. klein stukje douwel eruit laten steken bij de tweede taart, waarop ik de bovenste heb laten zakken.
Dit keer de taarten (behalve de onderst) op een verhoogde plateau gezet, waardoor de fondant naar beneden hangt, en ik hem onder de taartbord kon afsnijden zodat je deze ook niet meer zag.

13

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

Nou ik weet nu zelf het antwoord na twee taarten met suikersbakkerpoeder te hebben afgesmeerd.
De laag werd niet hard , het was wel erg warm in huis ,maar ook in de koelkast werd het afsmeerlaagje niet hard. Dus dan word je taart ook niet mooi strak. Je ziet dan je vullagen zitten.
Dus voor mijn poedersuiker voor het afsmeren, en evt suikerbakkerspoeder voor de binnenvulling.
Blij dat ik dat niet heb uitgeprobeerd met mijn bruidstaart ;)

14

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

Sacha70 schreef:

Nou ik weet nu zelf het antwoord na twee taarten met suikersbakkerpoeder te hebben afgesmeerd.
De laag werd niet hard , het was wel erg warm in huis ,maar ook in de koelkast werd het afsmeerlaagje niet hard. Dus dan word je taart ook niet mooi strak. Je ziet dan je vullagen zitten.
Dus voor mijn poedersuiker voor het afsmeren, en evt suikerbakkerspoeder voor de binnenvulling.
Blij dat ik dat niet heb uitgeprobeerd met mijn bruidstaart ;)

Wat voor afsmeerlaagje maak je dan? Mijn cremelaagje wordt gewoon hardbin de koelkast. En ik gebruik toch echt suikerbakkerspoeder. Die grote zakken van Gilse

15

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

Sacha70 schreef:

Nou ik weet nu zelf het antwoord na twee taarten met suikersbakkerpoeder te hebben afgesmeerd.
De laag werd niet hard , het was wel erg warm in huis ,maar ook in de koelkast werd het afsmeerlaagje niet hard. Dus dan word je taart ook niet mooi strak. Je ziet dan je vullagen zitten.
Dus voor mijn poedersuiker voor het afsmeren, en evt suikerbakkerspoeder voor de binnenvulling.
Blij dat ik dat niet heb uitgeprobeerd met mijn bruidstaart ;)

Wat voor afsmeerlaagje maak je dan? Mijn cremelaagje wordt gewoon hardbin de koelkast. En ik gebruik toch echt suikerbakkerspoeder. Die grote zakken van Gilse

16

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

Ik moet zeggen dat ik ook geen verschil merk met ps of sbp bij de 1:1 bc. De bc wordt gewoon hard in de koelkast.
Het voordeel van de sbp is dat deze minder verstuift, zodat mijn keuken niet helemaal onder de poeder zit ;) .

17 Laatst bewerkt door Carien (29-07-2013 13:16)

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

sbp = ps zonder anti-klontermiddel  :)


maarruh: prachtige taart :thumb:  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

18

Re: Botercreme om af te smeren met suikerbakkerspoeder of poedersuiker

Dat voorop...Je taart is scht schitterend geworden! Toppertje :D  :Y