Onderwerp: eerste whoopies mislukt...
Ik zal eerlijk zeggen, ik heb nog nooit eerder whoopies gegeten, dus het lastige is dat ik niet echt weet hoe ze horen te zijn.. De mijne waren in ieder geval niet goed, maar dat was mijn eigen schuld
. Ik had het recept niet goed gelezen en alle boter in het beslag gedaan.. had 25 gram moeten achterhouden voor in de vulling, oeps..
Zit ik alleen met een vraag die misschien niet te beantwoorden is, maar ik plaats hem gewoon, wie weet is er wel een zinnige reactie op te geven.
Het is nl. zo dat ik gek ben op gebak en koekjes. Lus niet alles, maar zeker veel
. De whoopies vond ik niet lekker. Ik had chocolade whoopies gemaakt. Ze waren groter geworden dan ik verwacht had, terwijl ik toch beslag over had. Ze vielen zwaar, maar dat zal ongetwijfeld ook komen door te veel boter. Het gekke is dat ik ze ook flauw en een beetje saai vond. Maar had ik nou iets meer zout moeten gebruiken of kan dit ook een gevolg zijn van te veel boter? (moest 100 gram in het beslag, ik heb er dus 125 gram in gemikt) Of is een chocolade whoopie met chocolade vulling gewoon een saaie combi? Kan me haast niet voorstellen, heb nooit last van te veel chocolade haha, maar wie weet.. Kan natuurlijk ook zijn dat whoopies gewoon niet mijn ding zijn, maar doordat ik ze nu niet goed heb gemaakt, kan ik dat slecht beoordelen..
Ik heb mijn whoopies nu weggegooit, ik werd er letterlijk misselijk van. Toch wil ik ze nog wel eens een keer proberen, maar dan wel een andere smaak maar... Met dit warme weer lijkt een frissere smaak me sowieso wel lekkerder, maar chocola leek me een veilige eerste keus..
Iemand tips? Kan de boter de oorzaak zijn van de smaak? Of zijn andere smaken lekkerder? Vond het wel grappig om te doen, ben nieuwe dingen aan het proberen naast taart en cupcakes!
. Er staan meer recepten in, dus de volgende keer ga ik eerst een andere smaak proberen. Chocola wil ooit natuurlijk nog wel een keer proberen, maar eerst een ander. Het is een leuk boekje met veel recepten van kleine gebakjes, macarons (heb ik ook nog nooit gemaakt/gegeten) en dus whoopies. Jammer dat er wat fouten in lijken te staan, maar ik ga er zeker veel recepten uit proberen!