1

Onderwerp: eerste whoopies mislukt...

Ik zal eerlijk zeggen, ik heb nog nooit eerder whoopies gegeten, dus het lastige is dat ik niet echt weet hoe ze horen te zijn.. De mijne waren in ieder geval niet goed, maar dat was mijn eigen schuld  :o . Ik had het recept niet goed gelezen en alle boter in het beslag gedaan.. had 25 gram moeten achterhouden voor in de vulling, oeps..

Zit ik alleen met een vraag die misschien niet te beantwoorden is, maar ik plaats hem gewoon, wie weet is er wel een zinnige reactie op te geven.

Het is nl. zo dat ik gek ben op gebak en koekjes. Lus niet alles, maar zeker veel  :D . De whoopies vond ik niet lekker. Ik had chocolade whoopies gemaakt. Ze waren groter geworden dan ik verwacht had, terwijl ik toch beslag over had. Ze vielen zwaar, maar dat zal ongetwijfeld ook komen door te veel boter. Het gekke is dat ik ze ook flauw en een beetje saai vond. Maar had ik nou iets meer zout moeten gebruiken of kan dit ook een gevolg zijn van te veel boter? (moest 100 gram in het beslag, ik heb er dus 125 gram in gemikt) Of is een chocolade whoopie met chocolade vulling gewoon een saaie combi? Kan me haast niet voorstellen, heb nooit last van te veel chocolade haha, maar wie weet.. Kan natuurlijk ook zijn dat whoopies gewoon niet mijn ding zijn, maar doordat ik ze nu niet goed heb gemaakt, kan ik dat slecht beoordelen..

Ik heb mijn whoopies nu weggegooit, ik werd er letterlijk misselijk van. Toch wil ik ze nog wel eens een keer proberen, maar dan wel een andere smaak maar... Met dit warme weer lijkt een frissere smaak me sowieso wel lekkerder, maar chocola leek me een veilige eerste keus..

Iemand tips? Kan de boter de oorzaak zijn van de smaak? Of zijn andere smaken lekkerder? Vond het wel grappig om te doen, ben nieuwe dingen aan het proberen naast taart en cupcakes!

2

Re: eerste whoopies mislukt...

Welk recept heb je verder gebruikt?  Ik heb nog nooit whoopies gegeten of gemaakt, heb onlangs wel een pakket gekregen met extra recepten boek..kan wel wat fris voor je opzoeken als je wilt...?

Sowieso ligt her er aan of je ze helemaal zelf maakt of met een mix. Ik vind die van de mix ook niet lekker.

Ze zijn het lekkerste met een vulling, maar heb nooit het idee gehad dat ze flauwig waren.

4

chocolade whoopies uit een receptenboek van Xenos die ik gisteren gehaald heb.. Dus wel alles zelf gemaakt, ik ben ook nooit zo van met een mix maken. De vulling was ook chocola.

Ik denk inmiddels echt dat het door het te veel boter moet komen en dat ik iets meer zout had kunnen gebruiken, maar een snufje zout is altijd zo'n heerlijk duidelijk begrip  ;) . Er staan meer recepten in, dus de volgende keer ga ik eerst een andere smaak proberen. Chocola wil ooit natuurlijk nog wel een keer proberen, maar eerst een ander. Het is een leuk boekje met veel recepten van kleine gebakjes, macarons (heb ik ook nog nooit gemaakt/gegeten) en dus whoopies. Jammer dat er wat fouten in lijken te staan, maar ik ga er zeker veel recepten uit proberen!

Nu ben ik voor het eerst zonder mix brood aan het proberen te bakken, ook daar gaat iets fout. Het is denk ik mijn weekend niet  :D ! Maar ff tips zoeken wat ik daar fout zou kunnen doen!

5

Ik denk dat de combi chocolade/chocolade  ;)  wel erg veel chocolade is. Ik ben gek op chocolade en moet elke dag een stukje, maar soms kan het te veel zijn. Zelf heb ik ook eens chocoladewhoopies gemaakt (geen mix) met een vulling van suiker, boter en slagroom.
Ik moet zeggen dat ik hier niet echt kapot van was en voor mezelf zou ik ze niet meer maken. Maar mijn zoon, de halve buurt en de klas van mijn zoon waren hier helemaal wild van. Begon ook te twijfelen aan mezelf.... Net als de zelfgemaakte worstebroodjes die ik eens gemaakt heb. Ik krijg het brood nooit zo luchtig als de bakker....
Succes met verder uitproberen  :Y

6

Haha, je te veel chocola kan idd ook de oorzaak zijn. Misschien met een frisse andere vulling dat het de chocola doorbreekt en dat dat lekkerder is. Ik krijg  iig weer vertrouwen en zin om met een andere smaak weer whoopies te gaan proberen, want het idee op zich is lekker, 2 van die dingen met een vulling er tussen!

Mijn brood staat nu af te koelen. Ach, vorige keer was ie net zo plat als een pizzabodem en nu heb ik al een stuk meer, dus we gaan vooruit haha.. Ga op mijn gemak nog wel zoeken naar tips en anders weer ergens een vraag stellen. Zullen altijd wel mensen zijn die ook brood bakken en die ervaring hebben waar het fout kan gaat. Ik blijf lekker uitproberen zo, vind het echt heerlijk om te doen.. Nu ga ik ff proeven en kijken hoe het brood er van binnen uit ziet!